Bloggeliblogg.

Blev utmanad av Emma att fylla i den här listan om min blogg.

Enkät om bloggen


1 - Hur länge har du bloggat?
Sedan september -06.

2 - Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv
började blogga?
På den tiden när jag började blogga så var den största
bloggen helt klart Engla's showroom. På Mest aktiva låg jämt samma, BRA
bloggar.. till skillnad mot nu, då listan jämt förändras och hälften av bloggarna
är.. ja, mindre bra. Det här med blogg var fortfarande ganska okänt, och jag vet
inte riktigt hur jag kom in på det. Jag tror Emma's blogg var den första jag gick
in på, jag hittade den när jag var inne på hennes lunar, haha.
Som sagt - väldigt länge sedan ;)

3 - Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
Det måste varit Engla.. eller förälskad blev jag väl inte, men eftersom hennes
blogg var så stor på den tiden så blev det ju att man gick in där varje dag.
Izza's blogg läste jag väldigt ofta också. Den första bloggen som jag blev riktigt
beroende av måste varit Honeydew, eller Tereze Kirch som bloggen heter idag.

4 - Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser
dem?
Haha gud, det vill jag inte ens gå in på. Jag skrev som en fjortis.

5 - Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
Det är hur många som helst.. men framför allt mina vänners bloggar,
Amanda Berg, Kenza.. och ja, 1000 till.


6 - Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur
många är ämnesbloggar (t.ex. modebloggar, politiska bloggar)?

Det är mest dagboksbloggar skulle jag tro.. men idag bloggar ju nästan alla
om lite mode och sånt varvat med dagboksinlägg.

7 - Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du
läser.
Fröken Ajax! Jag ÄLSKAR den där tjejen.. Vi är väldigt olika men jag önskar
att jag vore mer som henne. Smart, söt, rolig och framför allt så jäkla duktig hela
tiden.. Ambitiös som bara den verkar hon vara!


8. - Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
Jag tror inte att de bryr sig så mycket. Ingen i min familj/släkt är speciellt bra på
datorer.. så det är ingen som läser min blogg. Förutom min moster då, hon är
en trogen läsare :) De vet nog inte hur bloggberoende jag är egentligen, haha.

9 - Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Jag är alltid mig själv i bloggen.. så det tror jag att de tycker :) Den enda
skillnaden om ni skulle träffa mig irl är att jag svär mindre, haha.

11 - Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg,
eller tänjs den gränsen hela tiden?
Ja det tycker jag. Jag är väldigt privat i min blogg egentligen.. Men så länge ingen
tycker det är obehagligt, eller min blogg inte blir jättestor, så fungerar det bra.

 

12 - Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.
Jag skriver inte ut personnr, telefonnr, adress eller liknande här i bloggen.
Sånt jag pratar med mamma, Kit eller mina vänner om är också hemligt.

 

13 - I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
Alltså.. det är ju alltid roligt att få snälla kommentarer och lite respons på det
man skriver. Men jag bloggar för att det är kul, precis som jag alltid gjort :)

 

14 - Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans
blogg?
Nae.. till viss del kanske. Eftersom personen antagligen skriver om sitt liv
o sånna saker. Man får se bilder, och följer man en blogg tillräckligt länge så får
man nog reda på väldigt mycket om hur en person är.


15 - Har du träffat folk IRL efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
Ja, jag har träffat bl.a. Emma, Tereze, Blondinbella, Micha och en hel del motalafolk.

16 - Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Skadligt? Nej. De flesta bloggar ju för att det är kul, annars är det bara sluta
blogga om det skulle vara så ;)

17 - Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i
kommentarer eller i andra bloggar? Och i sådana fall: Hur har du hanterat
detta?
Ja.. för ett tag sedan gick det så långt att jag satte lösenord på min
blogg. Men det blev så tråkigt.. man får helt enkelt lära sig att leva med en och
annan dum kommentar. Men eftersom jag har dåligt självförtroende tar jag åt
mig när folk skriver saker.. då är det tur att jag har Kit och mina vänner som
stöttar mig, hehe.


18 - Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?
Det har hänt.

19 - Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Det enda jag kommer på är dessa negativa kommentarer. Och sen saknar jag
den gamla goda blogg-tiden.. då man inte kunde tjäna pengar på bloggen, då
blogg var mindre känt och man slapp dessa 1000 fjortisar som bloggar endast
för att komma upp på Mest aktiva-listan.

20 - Tror du att du fortfarande bloggar om två år?
Det vet jag att jag kommer. Som det ser ut nu skulle jag aldrig få för mig att sluta
med bloggandet, jag älskar det!

21 - Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår
kultur, eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra?

Absolut! Blogg har växt enormt mycket det senaste året och jag tror att det
kommer fortsätta växa, vare sig vi vill det eller inte.

22. - Avslutningsvis: Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har
betytt för dig?
Det har betytt massor. Jag har träffat nya vänner, förbättrat mitt
sätt att skriva, blivit starkare och framför allt - det är tack vare bloggen jag blivit
så intresserad av mode och kläder!
När jag började blogga klädde jag mig mest i mysbyxor, haha.

24 - Nämn några bloggare som du vill ska svara på enkäten:
Tereze, Carro, Juhanna, Tove, Emmy och Amanda!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Åh, hittade precis ditt inlägg. Gullunge! Puss&kram :)

2008-06-30 @ 22:30:56
URL: http://sandraajax.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0