101224.

Trots omständigheterna (första julen som mamma och pappa inte är tillsammans, så jag och min bror måste åka emellan), så har jag haft en jättebra julafton än så länge :) Vaknade hos mamma imorse, åt julfrukost o fixade till oss, sen åkte vi till mormor o morfar och åt julmat. Martin och jag fick pengar + varsitt go kart-åk i julklapp :D
Åkte vidare hem till pappa, pappa var inte hemma så Martin och jag klädde granen för att överraska honom när han kom hem. Nu har pappa kommit, vi har fått julklappar och sen har jag bytt kläder eftersom jag råkade spilla tvål på min tröja jag hade innan. (Det är sånt jävla sprut i vissa tvålpumpar så när jag skulle tvätta händerna förut fick jag tvål över hela mig :D). Ligger i soffan och har precis sett på Kalle, Kan du vissla Johanna och nu ser jag på Cirkus Maximum. Skitjobbigt att se det programmet, det handlar om cirkuslivet - bygga/packa, resa runt i massor städer under sommaren, rumäner o polacker som jobbar, köks-och duschvagn osv. och det påminner ju VÄLDIGT mycket om tivolilivet. Fick tårar i ögonen (jag kan vara lite känslig ibland) när dom intervjuade en rumän och jag förstod lite av vad han sa, det var så jäkla länge sen jag hörde rumänska nu och jag saknar det, och allting annat så enormt mycket.

Men men, det är julafton och jag ska inte tänka på sånt nu. Snart ska vi hem till farmor o farfar där vi spenderar hela kvällen :) Bloggar igen senare kanske, puss och God jul!


Mamma och jag :) <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0