Måndag.

Har sovit ganska dåligt inatt, så imorse när jag vaknade klockan 8 tänkte jag "vilken jävla skitmorgon". Somnade om och sov en stund, när jag vaknade nästa gång satte jag på datorn och Spotify direkt. Finns inget bättre än att vakna upp till tivolimusik har jag konstaterat nu.. hoppas inte mina grannar såg in för dom måste trott att jag var knäpp när jag låg och dansade där i sängen, haha.

Nee, de är en bra dag idag känner jag :) Ska städa upp här i lägenheten sen och börja packa inför onsdag. Norge kommer bli skitkul! Ser fram emot att träffa både gammalt och nytt folk, plus att det är en jäkla utmaning att försöka förstå norska, haha. Sist jag var i norge och jobbade i maj förra året blev jag polare med en liten kille som lärde mig braekdance och översätte vad folk sa till mig och vad jag sa till dom, haha. Sjukt att en kille på 12 år förstår mig bättre än vad äldre män och kvinnor gör, som säkert varit i sverige ett par gånger. Jag kommer ihåg hur killen skrattade åt mitt uttal när han försökte lära mig norska, haha.. så himla söt, får hoppas jag träffar en tolk den här gången också :)

Passade på att skänka pengar till Cancerfonden nyss, tre av Sofies vänner har startat en insamling till minne av henne. Blir rörd när jag ser hur många som skänkt pengar.. tjejerna satte 5000kr som mål, och det hade dom uppnåt efter mindre än ett dygn. Trots att jag inte kände Sofie speciellt väl, jag kände hennes pojkvän och hon frågade mig om hjälp med hennes bloggdesign ett par gånger, så tycker jag det är en självklarhet att skänka pengar. När man vet hur hon var som person.. aldrig sa något negativt om någon, alltid var glad, och hon var den som alltid sa att allting kommer lösa sig. Hemskt att sånt ska drabba dom finaste människorna, eller någon människa överhuvudtaget.
Här hittar ni insamlingen.

Nehe, hörs då. Puss!


Sitter i telefonkö nu.. "Det är 52 samtal före dig". Skojar dom eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0