101116

Jag hade bestämt mig för att sova tills jag vaknade idag, behövde sova ut eftersom jag har fullt upp de kommande dagarna. Jag gick upp vid 12.30 ungefär, men hela morgonen har jag blivit väckt av att folk har ringt, så jag känner mig inte helt utvilad ändå :P Åt frukost, kollade datorn, satte på en film.. pausade filmen.. la mig ner, och somnade om. Älskar dagar när man inte har något planerat så att man faktiskt kan sova precis när man känner för det :) Men, jag blev väckt ännu en gång av telefonen.. Den här gången var det mitt efterlängtade samtal från rumänien! Jag känner att jag börjar tappa engelskan mer och mer, så jag ska be Cornelia komma hit och prata engelska/rumänska/polska med mig ibland så att vi behåller våra skills :P I somras pratade vi flytande engelska varje dag.. jag började t.o.m. drömma på engelska, och när mamma kom så fick jag koncentrera mig på att prata svenska och inte engelska, haha. Nu får man istället tänka efter hela tiden när man ska prata engelska, och ordförrådet känns inte lika stort som innan. Man vill ju inte komma tillbaka i mars/april nästa år och prata nån newbeginner svengelska, eller vad säger du Cornie? :D

Oh, fick precis upp ett minne i hjärnan från när Cornelia och jag var i Karlskrona.. Cornie, kommer du ihåg när vi gick o åt värsta lyxmaten på den där restaurangen som låg o flöt på sjön? Först en hel dags shopping, sen avsluta där.. så himla mysigt! Alla var finklädda och där kom du i foppatofflor o shorts, haha :D

Hm jaa.. frågan är vad man ska hitta på idag. Jag blir rastlös när jag bara ligger i soffan en hel dag. Funderar på att äta lite nu, sen ta en dusch, testa nya sminket jag fick igår, dra på mig min nya varma jacka och ta en promenad :) Ikväll blir det nog lite pappersarbete framför tv:n, måste fylla i lite skit och sådär. Såå de löser sig nog.. bloggar mer senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0