Tisdag.

Idag har varit en toppendag :) Victor och jag hade ett möte på Carlsund vid kvart i 11, så klockan tio satt vi och åt frukost framför tv:n. Efter mötet tog vi en promenad genom varamon hem till pappa för att hämta några (det blev lite fler än några sen..) VHS-filmer :) Upptäckte att mina grejer var instoppade i garderoben och mina torkade rosor som jag fick av mormor o morfar när jag fyllde 20 år var slängda, det gillar jag inte! Men jag antar att det är sånt man får ta när familjen splittras.. Tog en promenad hem, åt lite lunch och ringde sedan till min lärare som jag har haft i Folkhälsokunskap för att ha ett betygssamtal. Det gick väldigt bra och jag fick VG i slutbetyg :) Hon sa även att mitt prov var ett av de bästa hon sett med tanke på att man inte får ha några böcker eller anteckningar med sig när man gör prov på Carlsund.. när jag dessutom sa att jag bara hade haft 2 timmar på mig (egentligen ska man ha 5 timmar men hon på Carlsund hade inte meddelat mig det) så skrattade hon och sa att det var väldigt bra gjort. Så då blev jag glad :) Nu ikväll har jag gjort klart insändningsuppgift 1 i Affärsutveckling och börjat på insändningsuppgift 2. Den gör jag klart imorgon och sen blir det slutprov nästa vecka. Nästa vecka ska jag även börja på kurs 3, som är Näthandel A.. och om det är någon som kan något om näthandel så är det väl jag, haha :P

Har pluggat hela kvällen förutom ett uppehåll när vi kollade på Aladdin och rövarnas konung (en av VHS-filmerna som vi fick med oss hem :P). Victor har kollat på Hockey medan jag pluggat, men i varje Hockeypaus så har vi sprungit ner till tvättstugan och satt på en maskin :)  När Hockeyn var slut satte vi oss i bastun och väntade på att sista maskinen skulle bli klar. Och nu har jag duschat och sitter här framför datorn med ansiktsmask och en plastpåse på huvudet (Hårinpackning men plasten gör så att inpackningen sugs upp av håret) Cornelia och jag har börjat ett projekt med mitt hår.. Jag ska göra precis som hon säger och hon har fria händer med färgning o klippning o sånt, men jag har visat henne en bild på hur jag vill hur håret ska se ut när det är färdigt. Under projektet ska Cornelia ta bilder då och då för att visa upp på bloggen sen när allt är klart :) Mitt hår ska gå från torrt, slitet, blekt med urtvättat rött underhår, till detta:


Haha, aa vi får väl se hur det går :D Men Cornelia är extremt duktig så jag tror inte att det ska bli några större problem, det beror väl mest på hur kvalitén på mitt hår är och sådär. Nu ska jag och Victor se en film medans hårinpackningen verkar, sen blir det sängen. Imorgon har jag mycket att fixa eftersom jag åker till Norge på torsdag :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0