Saknar Norge!


En mysig pub i Brumunddal som jag besökte både 2010 och 2011. Bilden är tagen 2010, då var det ganska lugnt där. 2011 var det hur mycket folk som helst. Vi satt på en mysig innegård som låg mellan husen, det var massor ljus överallt och folk dansade på borden :)


En gammal bro i Fredrikstad. Vi bodde i gamlebyen och var tvungna att gå den här vägen och åka färja för att komma till city.


Norska pengar.


Utsikt i Lillehammer :)


Utsikt från där vi bodde i underbara Trondheim.


Åt glass och gick på en kvällspromenad i Trondheim :)


Dessert-meny på en restaurang i Lillehammer. Vi har haft ganska roligt åt att glass heter is på norska, haha.
"Tre sorter is med sjokoladesaus" :)


Jag och Matte åt pizza på Peppes pizza i Fredrikstad 2010. Världens mysigaste pizzeria, och menyerna är stora som hus :P


Halden med Lollo och Rebecka. Fästningen i bakgrunden :)


Sista kvällen i Trondheim gick vi ut och drack lite, och träffade på den trevliga snubben i mitten :P


Åker över bron mellan Hamar och Gjövik nånstans :)


Trondheim kommer alltid att vara min favoritstad i Norge, det är verkligen helt otroligt fint där.


Kör kubb med hela gänget en kväll i Trondheim :) Träffade några svenska tjejer där som är med på bild till vänster.

Ibland har jag lite ångest över att jag inte har gjort något hittills i livet, men då brukar jag kolla på gamla bilder. Då byts den ångesten ut mot massor lyckliga känslor och jag inser att jag faktiskt har sett och varit med om väldigt mycket :) Norge är ett fantastiskt land, och blir det inte så att jag flyttar till Stockholm så kanske det blir till Norge, vem vet ;) Efter alla dessa månader med tivolit förstår jag norska utan problem, och jag skulle nog kunna prata flytande norska om jag bara ansträngde mig lite. Jag kom faktiskt på mig själv i somras med att drömma på norska, haha. Det var nog för att jag hade umgått lite för mycket med våran norska tant Ragnhild :)


Den här bilden är inte från Norge, utan från Ullared sommaren 2010. Här har ni våran norska lilla tant Ragnhild (i mitten av bilden), och hälften av tivoligänget i kön till Gekås :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0