Ce faci?

Jag kan inte fatta att om en månad står jag där bland karusellerna igen, med den höga musiken som ekar från Waltzer och rumäner som ropar "Ce faci?". När jag satt i bilen påväg hem i slutet på september förra året frågade jag mig själv hur sjutton jag skulle överleva över 6 månader utan tivolit. Men det gick visst bra även den här vintern. Mamma och Kjell sa häromdagen att dom tycker att jag är en helt annan människa nu än när jag kom hem, på ett positivt sätt. Jag mognade enormt mycket under sommaren, men det är inget emot hur mycket jag har mognat nu under vintern. Jag har fått ordning på tillvaron, tagit tag i saker, och fått ett bra liv helt enkelt.

Jag är glad att jag tog steget och flyttade hemifrån,
det har varit jobbigt men jag har lärt mig väldigt mycket. Det är inte förrän man lämnar sina föräldrar som man vet vad vuxenlivet innebär på riktigt, det är ett som är säkert. Som idag tillexempel.. jag sitter i soffan med en miljon papper omkring mig. Ett ska skickas till Försäkringskassan, ett annat ska någon annanstans. Ett ska skrivas under, ett ska sparas. Och alla dessa räkningar ska vi inte ens tala om.. Men jag har lärt mig av proffset - min mamma. Så nu har jag koll på det mesta :)

Idag vaknade jag klockan 10 av att pappa ringde och pratade lite :) Gick upp, åt havregrynsgröt med honung och spelade lite. Nu när jag har mammas dator så är det mycket roligare att spela eftersom allt laddar så snabbt, tyvärr bidrar det ju till att man blir ännu mer beroende av spelen..

Ska fixa till mig lite nu, fylla i några papper, och sen kommer min moster o hämtar mig vid 20 i tre. Vi ska hämta upp mamma och sen åka in till stan o fika lite :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0