Mat styr humöret.

Det finns en anledning till att jag håller mig hemma. Då har jag kontroll över mat och jag kan fokusera på rätt saker och tänka positivt. Men så fort jag lämnar hemmet så blir jag ur balans. Ikväll är jag hos mamma, eller familjen onyttig kanske man ska säga, så nu har jag ätit godis. Självklart är det jag själv som bestämmer om jag vill äta godis eller inte, men hur lätt är det att vara nyttig när alla andra äter massor gott? Godis, eller onyttig mat i allmänhet, gör så jag mår dåligt.. och då börjar jag tänka negativt.

Från en sekund till en annan gick mitt humör från bra till dåligt, men det har ingenting med godiset att göra.. Det är folk som inte bryr sig eller folk som kommer med dumma kommentarer. Dock är det godiset som gör så att jag tar åt mig av kommentarerna, hade jag inte ätit godiset så hade jag mått bra och då hade jag bara skrattat åt kommentarerna och gått vidare. Det är säkert svårt vissa att förstå, men mat styr faktiskt humöret väldigt mycket.

Går och lägger mig istället tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0