"Quit your job, buy a ticket, get a tan, fall in love, never return"

Somnade inte förrän runt 5 inatt, så när mamma ringde vid halv tio imorse var jag trött kan jag lova. Hon sa att jag fick sova en stund till, så jag somnade om igen och sen ringde hon vid kvart över 11. Då gick jag upp och började med garderoben. Mamma hade bokat tvättstugan och hon ville hjälpa mig att tvätta alla kläder. Så jag fyllde 6st (!) svarta sopsäckar och sen kom mamma o Kjell o hämtade mig. Vi höll på att tvätta mellan 12 och 17.. Under den tiden sprang vi ner till tvättstugan en gång i halvtimmen och tömde maskinerna, fyllde på nytt, torktumlade och vek det nytvättade. När klockan var fem hade vi fortfarande en och en halv sopsäck kvar med tvätt, men mamma bokade tvättstugan på fredag så då ska jag dit igen. Jag är så otroligt tacksam för att mamma och Kjell har hjälpt mig idag. I min tvättstuga har jag bara en maskin, som dessutom är skitliten. Så om jag skulle ha tvättat allt det där själv så skulle det säkert tagit en hel vecka. Det ska bli så skönt att få ordning i garderoben, hänga upp alla nytvättade kläder och göra plats för victors grejer :)

Vid fem kom Cornelia, hon skulle klippa mamma :) Jag har inte träffat Cornie på hur länge som helst nu, så det var trevligt att snacka lite skit :) Jag kom hem till mig precis lagom tills Halv åtta hos mig började, så jag gjorde lite mat och kollade på tv fram tills nu.

Jag har skrivit en To do-lista med saker som jag måste göra innan jag åker till Victor..
Ikväll och imorgon har jag ingenting planerat så då ska jag försöka pricka av så mycket som möjligt, måste även plugga lite :) På fredag ska jag först tvätta klart det sista hos mamma, till stan o fixa med papper, och förhoppningsvis sova hos mina kusiner tillsammans med farmor eftersom min farbror och hans fru ska iväg. På lördag blir det mat hos mormor o morfar, sen fixa till mig innan jag åker hem till mamma och sminkar henne, hennes kompis och min moster. Sen blir det utgång tillsammans med dom :) Första gången jag går ut tillsammans med mamma, men inte den sista hoppas jag :) På söndag ska vi till Tranås och kolla på en hund som mamma kanske ska köpa.. Så jag har ganska fullt upp i helgen som ni märker!

Jag har en tendens att fastna framför tv:n eller datorn och inte få någonting gjort, men nu stänger jag av tv:n och låter den vara avstängd tills på söndag. Jag måste det om jag ska kunna koncentrera mig på garderoben och pluggandet de kommande dagarna. Jag ska väl även försöka dra ner på tiden framför datorn, men det kommer nog inte gå så bra :p


Dagens inspiration. Jag som älskar massor färg blev helt förälskad
när jag såg den här bilden på blogg.se's framsida.
Tilda Fingal
har väldigt fin stil, och som ni vet så gillar jag att
läsa om tjejer som har tagit steget och lämnat Sverige.
Mathilda bor i Grekland med hennes fotbollspelade kille :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0