Blondinbella.

Jag håller på att skriva ett inlägg över de tio mest inspirerande kvinnorna jag vet, och med på listan finns Isabella Löwengrip. Under ett par år efter bloggträffen i Norrköping 2007 (där hon betedde sig väldigt illa) klarade jag inte ens av att se människan, men nu har vi båda blivit äldre och jag tycker att hon driver en väldigt inspirerande blogg. Jag har lagt mina negativa åsikter om henne åt sidan, och tycker faktiskt att hon har ett väldigt intressant liv som är roligt att följa. MEN, idag när jag gick in på hennes blogg så blev jag nästan illamående..:


Bild lånad av Blondinbella.

"Klockan ställdes på sex imorse för att hinna med två lektioner med Petter på min körskola. Idag körde vi en del på Lidingö och det gick bra. Nu har jag motorväg och att kunna parkera kvar! Sedan kilade jag till min frisör Erika på Lyko, köpte med mig frukost. Håret ska få en varmare ton, kommer bli superfint. Passar på att jobba under tiden. Effektivt!   Denna cappuccino från Kringlan på Linnégatan är himmelskt god!"

"Min körskola", "min frisör".. det är typiskt "Jag tror jag är bättre än alla andra-snack" tycker jag, och jag tål inte sånt. "Jag är rik så jag har MIN egen körskola och MIN egen frisör". Och sen köper hon med sig frukost och jobbar under tiden hon klipper sig också för att hon är så himla duktig, nae usch säger jag .. Jag erkänner att jag tycker att hon är enormt ambitiös, och jag blir lite avundsjuk för att hon verkar hinna med så mycket, men när hon "skryter" om det på det där sättet så spyr jag.

Och vilken tur att hon tillägger att den där cappuccinon är så himmelskt god också. Hon är verkligen en tjej med båda fötterna på jorden, och hon har sån himla koll den där tjejen.. not. Hon har säkert varit på den där Kringlan en gång i sitt liv tidigare.

Nu ska jag inte uttala mig om saker som jag inte vet någonting om, men av inlägget att döma så har pengarna stigit henne åt huvudet. Allt är en fasad hon har lagt till med, och en strävan efter att hela tiden låta så rik som möjligt. Vart tog den jordnära tjejen vägen som skrev om hudproblem och vardagssysslor? Jag läser hellre om sånt än om att hennes chanelväska kostade 32.000 och att cappuccinon är himmelsk god.

Läs gärna inlägget som jag skrev om Blondinbella efter bloggträffen.
Det här skrev hon efter bloggträffen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0