Note to myself:

Note to myself: Även om jag skulle bli sur och bitter när jag blir äldre (tror inte det finns så stor chans för det, men man vet ju aldrig) så måste jag försöka tänka på vad jag säger och hur jag beter mig!! Fy vilka hemska människor det finns alltså! Igår var ett rent helvete här, men det orkar jag inte gå in på nu. Försöker glömma gårdagen och göra allt jag kan för att den här dagen ska bli mycket bättre! Har laddat upp med allt jag kan tänkas behöva under detta 15 timmars-pass - fläkt, vatten, mat, kaffe, sköna kläder, ett gott humör.. Ett humör som dock blev lite sämre efter ett par minuter, tack vare en surkärring. Hennes dotter, ~3 år, kommer fram själv till mig med lite mynt i handen för att betala hennes biljett. Jag är alltid glad och trevlig mot kunderna, men när ett litet barn kommer själv är jag alltid extra "gullig" :p Tyvärr tappar hon en av tiorna utanför kassan och den rullar iväg nånstans. Mamman kollar runt och frågar sedan mig om jag fick in den, jag säger nej och hjälper henne att kolla runt. Sedan går hon runt kassan fler gånger och säger högt "jag tror hon fick in den men att hon vill behålla den själv", "hon fick in den!", "sånt här gör mig så irriterad, hon ska inte ta mitt barns pengar"... 30 sekunder senare hittar hon den där jävla tian! Hur ohyfsat är inte det? Tio spänn ger en fan inte rätt att anklaga någon för att vara en tjuv! Tror hon på riktigt att jag skulle sno 10 spänn från en treåring?! Haha, ne jag blir bara så förbannad på sånt där så jag kände att jag var tvungen att avreagera mig lite i min kära blogg nu :p Jag öppnade dörren till min kassa för att säga åt henne, på ett snällt sätt (:p), att hon är ohyfsad och att hon borde tänka på hur hon beter sig, men tyvärr hade hon gått till karusellen med sitt barn då så nu går det ut över bloggen istället ;) Allt jag kan göra är att tycka synd om henne, för det måste vara jobbigt att leva om man är sådär negativ hela tiden (hon var även otrevlig mot personerna som stod runt min kassa).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0