I Belgien!

Fy vilken otroligt underbar dag! Det bästa jag vet är att resa runt, uppleva saker och träffa nya människor, och dom 24 sista timmarna har jag fått göra allt det! Vi har varit i 5 länder under dagen, hur coolt är inte det? Haha :p Sverige lämnade vi runt 5 imorse, sen blev det Danmark i ca. 4 timmar innan vi körde in i Tyskland. Efter det åkte vi igenom ett otroligt mysigt Holland, och nu ligger jag här, i en hotellsäng i Antwerpen, Belgien. Jag fick en chock när jag kom hit. Antwerpen är fullt av ortodoxa judar, ni vet såna med hatt, flätor och "klänningar" :p Det är första gången jag ser sådana människor och jag tycker det är väldigt häftigt. Staden här är riktigt häftig den med. Den påminner lite om Stockholm, men samtidigt behöver man bara gå in på en mindre gata för att se dessa fallfärdiga hus, sunkiga affärer och fattiga människor. När vi vandrade runt i staden efter att ha ätit otroligt god mat och druckit varsin drink på Brasserie De Markt så hann vi med att se både en stöld i en affär och två snubbar som försökte bryta sig in i en bil.. Så, jag är faktiskt väldigt glad att jag inte bor här.

Nu måste jag sova. Har precis tagit en dusch och lagt mig i dubbelsängen som jag har helt för mig själv :) Ska se till att breda ut mig extra mycket inatt för imorgon blir det många timmar i bilen igen. Vi börjar köra kl. 8 på morgonen och målet för morgondagen är Caen i normandie :) Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0