Stereo love.

Som alltid såhär års så byggs en känsla upp i kroppen som man inte riktigt kan sätta fingret på vad det är. En blandning mellan iver, förväntan, ångest, längtan, lugn, spänning, rädsla, lycka..osv. En jäkla blandning, men mest känner jag mig pirrig :) Jag blir lika chockad varje år att 6 månader på hemmaplan går så fort. När jag står där och säger hejdå till alla vänner på tivolit så känns det som man inte kommer att träffa varandra på en evighet, och man inte vet hur man ska överleva vintern. Det går, och det går snabbt. Om 9 dagar (förhoppningsvis) bär det av.. först ner till basen och sen vidare till mitt älskade Norge.

Ska försöka uppdatera er om vad som händer i mitt liv. Hellre här än på facebook.. Känner mig lite som en no-lifer när jag lägger upp 3-4 statusar på en dag. Och ska jag få med allt roligt som händer i sommar så lär det bli en del kan jag lova! Har fler planer för den här våren/sommaren än jag någonsin haft tidigare, och det känns så jäkla bra!

I skolan har jag typ 8 prov inom loppet av 8 dagar nu, så jag är lite småstressad. Därför kommer jag försöka vara så osocial jag bara kan (inget facebook och ingen mobil.. typ) framöver, för att jag  ska kunna lägga 100% på skolan nu dom sista dagarna när jag är hemma. Jag vill kunna åka iväg och känna att jag kan ha lite roligt, och inte behöver sitta med skolarbete 24/7.

Först ut är Moss. Det ligger nästan längst ner i Norge, och nästan precis vid Svenska gränsen :) Jag har varit där en gång förut och jag minns det ungefär som..... dött. Men vem vet, det kanske är roligare år 2012!

För första gången på länge så känner jag att jag är påväg åt rätt håll. Man måste bara stanna upp, organisera planer/drömmar/mål, och sen sikta åt det hållet. Och det viktigaste är ju såklart att man bryter sig loss om det finns något i  ens liv som tynger ner en. Det håller jag på med nu, och för varje dag som går så känner jag att jag får ett rikare liv :) .. Shit, jag låter verkligen som "Gunnel, 47 år" när jag skriver, haha :P

En sak i taget. Sova nu, skola imorgon.. sen får vi se vad som händer :) Godnatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0