Skönhetsjunkie


Okej, här kommer ett lite mindre gnälligt inlägg :) Precis innan jag flyttade hem spenderade jag två veckor med att rensa bland gammalt skit. Innan hade jag klagat på att jag inte har några kläder, inga nagellack och alldeles för lite smink, men efter dom två veckorna så förstod jag vad mamma har menat när hon har sagt "du behöver inte köpa mer saker, för du har grejer så att du kan bada i dem". SÅ, jag gjorde en deal med mig själv.. Från och med nu har jag 90% köpstopp (100% - att inte köpa något, känns inte som mig grej riktigt :p). Vilket betyder att jag undviker affärer, alltid måste tänka efter en extra gång innan jag handlar någonting, och istället använder det jag har. Smart va? Haha ;) Så när en body lotion tar slut, letar jag fram en ny i lådan. Tro mig, jag skulle nog klara mig minst 2 år med det jag äger.. Jag fick en chock när jag rensade bland grejerna, och då slängde jag ändå över hälften.


Men iaf.. det finns undantag, och det är grejer som ansiktsrengöring. I 3 års tid har jag använt mig av Cliniques 3 stegs-serie (bilden ovan), framför allt ansiktsvattnet för det tycker jag är jättebra. Rengöringen är riktigt bra den med, men eftersom jag, tyvärr, är ganska slarvig i perioder så känner jag att det räcker med att använda någon lite billigare. Just nu använder jag denna (den i mitten), från apoteket. Dramatically Different Moisturizing Lotion (gula flaskan) är helt magisk, dock kostar den ~500:-, så det är inget jag unnar mig varje dag precis. Men eftersom detta är en förbrukningsvara (och inget man köper hem ett lager av..) så måste jag köpa nytt när det tar slut :) Och nu känner jag för att testa  något nytt. Läste om Clean Start från Dermalogica nyss, och blev sugen på att testa. Deras dagkräm"Brighten Up" med SPF 15 är det första jag tänker köpa hem, den ger lite färg och lyster samtidigt som den mattar ner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0