I sminkväskan..

Jag vet att jag lovat hur länge som helst att jag ska visa mitt smink, så here we go. Borde egentligen städa men jag kommer inte in i mitt rum just nu på grund av "se inlägget nedan", haha. Det blir ett väldigt långt inlägg med massor bilder som jag tog precis nyss :) ..


Först har vi mitt smink från Nouba.. två spicegold-skuggor, en palett med 4 skuggor och mitt Millebaci-läppglans. Skuggan från Gosh ligger bara där för att inte läppglanset ska rulla ned ;)


Mitt smink från Trucco (Trucco och Nouba är det vi använder i skolan)..
Överst från vänster: Hi-Brow Trio, Afterglow, Skintones nr 3 & 5, Trio blush i färgen soul, rouge i färgen Cherry, Löspuder "Nothing" x3. I mitten från vänster: 5st ögonskuggor i färgerna OpticErotic, California girl, ecstacy, ficelle och magic. Svart kajalpenna, lila läppglans "Cyberlicious", Concealer - All purpose color corrector och Light. Duo powder foundation "Natural", Angel face.


Mina foundations: Souffle de Tint, Clarins. Skintones 3 & 5, Trucco.
Liquid mineral foundation, Maybelline. Duo powder foundation, Trucco.


Mitt smink från Lancome: Palett med 4 skuggor, kajalpennor i färgerna Black och Bronze, och flytande concealer.


Lite blandat smink som jag använder dagligen...
Palett med 2 skuggor och 2 läppgalns från O.P.I., Guldig krämögonska från L'oréal, brunmetallic eyeliner, glittereyeliner från MakeUpStore, svart eyeliner och läppgrej från Yves, Svart vattenfast mascara från Oriflame, concealer, läppglans och öggonskugga från Face, löst glitter från MakeUpStore, lösögonskugga från Gosh, ögonskygga från Nivea i fägerna silver, grå och svart. Sist ett jättebra läppglans från Aquafina :)


Mina mascaror, uppifrån: Hypnose, lancome, boost up mascara, Isadora, Voluminous, L'Oréal och Masterpiece Max, Max factor. Nouba-skuggorna ligger bara där så att inte mascarorna ska rulla ned.


Min sminkborst-väska från Peggy Sage som man kan ha runt höften med mina sminkborstar. Överst från vänster: Stor puderborste, foundationpensel, liten concealerpensel, rougeborste, blendborste. Nederst från vänster: Ögonbrynpensel, 2st ögonskuggsborstar, eyelinerpensel och läpp-pensel. Med på bilden är även mina nymålade naglar, rött lack från O.P.I. med en svart stämpel från Konad.


Rosa pincett från La Tweez med lampa och spegel :)


Sist har vi min neccesär och Heiress från Paris Hilton som jag
fick av Robin när jag fyllde 19 :)

Sådär ja! Det tog lite tid. Nu ska jag äta spaghetti och köttfärssås med mamma, puss :)

Kommentarer
Postat av: carro

fint:D den där vattenfasta mascaran kan man verkligen säga att den är vattenfast !

2009-03-12 @ 12:55:26
URL: http://karulin.blogg.se/
Postat av: Leia

Snygg blogg.

2009-03-12 @ 16:33:31
URL: http://onlyforever.blogg.se/
Postat av: emma

Vilket fint smink :)

2009-03-13 @ 08:01:09
URL: http://emma86.blogg.se/
Postat av: Mirry

På vår blogg kan man läsa om allt mellan pinsamma toabesök till bikini-bekymmer. Passa dessutom på att svara på dagens fråga där vi undrar vem du tycker ska vinna Melodifestivalen.



Vår söta blogg hittar du på www.arntyochmirry.se

2009-03-13 @ 08:04:11
URL: http://www.arntyochmirry.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0