Tivolijobb i skåne Del. 2.

Här är del två från när vi var i skåne :) Det är mest för min egen skull jag lägger in detta.. men ifall ni vill veta hur sunklivet ser ut så kan ni ju läsa!

När vi kom fram till Ronneby var det kaos,
dom höll på att placera ut alla karuseller. Det var ganska mäktigt att se faktiskt.. klockan var säkert 2 på natten och det var kolsvart, alla lampor från lastbilarna lyste dock upp platsen, skrikande rumäner som försökte få ordning på saker och ting. Svårt att beskriva, man måste vara där för att förstå. Vi fick veta att vi skulle sova på en plats som hette Cirkusplatsen, en bra bit från centrum. Så vi drog dit med bilen och hittade varsin lastbil att sova i. Nästa dag tog vi bilen in till stan ganska tidigt för att hinna handla innan vi började. Den plats där lastbilar kört omkring och det hade gått skrikande rumäner, såg nu ut som min arbetsplats :) Robin och jag hamnade på olika delar av tivolit, så han började ett och jag tre. Jag fick stå i snördragningen igen. Ibland blir det lite segt att stå där, men när det är mycket folk så är det kul. Ibland kommer det fram ungar och drar, när dom ser att dom fick upp typ en mjukisbil eller något som dom verkligen inte vill ha så ser dom spyfärdiga ut, haha.. och vissa börjar tjuta. Jag är dock en ganska snäll tjej så jag brukar låta dom få välja ibland. Det är också härligt att se när små barn lyser upp i hela ansiktet när dom får typ ett mjukisdjur i form av en bowlingkägla eller nåt, haha :) Vinst varje gång är det ju trots allt! Ronneby var det stället på hela resan där jag trivdes bäst.. visst att vi fick sova långt ifrån tivolit och sådär, men människorna var så himla trevliga :) Under lördagen när jag var som mest uttråkad och det inte var några folk hos mig pga regnet så fick jag syn på Pawel, Åsas man.. han gick upp i virvelvinden för att hjälpa killarna där att snurra på dom där grejerna som åker runt. Vilken syn alltså.. han såg så jäkla manlig ut! Han har långt, lite vågigt, mörkblont hår som flög i vinden ( jag vet att det låter urtöntigt :D ) och hans kroppshållning såg så ståtlig ut. Det var ett rent nöje att kolla på alltså! Jag hade knappt lagt märke till honom tidigare men nu kunde jag inte slita blicken :D Berättade det för Denice och Annelie senare på kvällen och dom sa att dom hade spanat lika mycket dom, haha. När tivolit stängde var det dags att dra iväg igen, den här gången skulle vi till Kivik och jobba med Tonys avdelning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0