Just another viktnedgångsblogg?!

Under två veckor har jag kört LCHF, alltså inga kolhydrater och mer fett. Det har gått riktigt bra faktiskt.. mitt sötsug har helt försvunnit, jag har fått en stabil blodsockernivå, sover bättre och en mängd andra bra saker. Dock så känns det inte bra för mig att äta såhär mycket fett, jag är inte van vid det, och jag inbillar mig att jag kommer få andra problem om jag fortsätter med det här. Så nu skippar jag det. Nu tänker jag köra en normal "diet" istället, vilket betyder hälsosam mat och mer motion. Om man följer LCHF helt så får man inte äta frukt t.ex... det fungerar inte för mig. Jag är uppvuxen med orden "5 om dagen är bra för magen" eller något sånt där skit, så att helt utesluta frukt fungerar inte. I fortsättningen blir det havregrynsgröt, frukt, sallad och sånt där annat nyttigt, och känner jag för att äta en burgare, så gör jag det, men kanske högst 1 gång varannan månad eller sådär. Japp, jag tror att det kommer gå bra :) Det roliga med LCHF är ju att man inte får äta något bröd överhuvudtaget.. hur tänkte jag där? Tivoli och en brödfri diet går liksom inte ihop. Jag lever på bröd när jag är iväg med tivolit för att jag inte ska ÄTA upp alla pengar jag äger. Bröd är billigt och smidigt. Så ja.. nu för jag in bröd i mitt liv igen.

Nu hade jag ju inte direkt tänkt att det här skulle bli ett diet-inlägg, så nu ska jag berätta något roligt. Johanna och jag åker till Stockholm nästa vecka :) Vi har pratat om det ett tag, så det är så roligt att det äntligen blir av. Träffa lite nytt folk, kolla in staden, äta sushi osv.. Längtar! Ska försöka hinna göra alla prov och inlämningar innan dess så att man kan koppla av när man är där uppe :) Ibland känner man verkligen att det är härligt att leva!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0