Måndag.



Nu har jag varit hemma från tivolit i en hel vecka redan. Man tycker att tiden går så fort när man är iväg, men frågan är om den inte går ännu snabbare när man är hemma alltså. Iaf nu när man har så mycket för sig hela tiden. Jag har haft världens bästa vecka här hemma. Träffat många vänner, familjen, spenderat en massa tid på Varamon (bränt mig..), fikat, varit i sommarstugan, skrivit mvg på ett prov, hunnit med en snabb utgång på City bowl, och en trip till Vadstena för att växla pengar och äta glass med farmor och farfar... ja, listan blir lång. Och jag är så jäkla glad för att jag bestämde mig för att stanna hemma den här helgen och inte dra tillbaka till Norge. Isåfall hade jag suttit i en varm kassa i Fredrikstad just precis nu. Visst, det är väl inte helt fel det heller, men jag känner att jag vill få lite svensk sommar med mina nära och kära här hemma också. Om två veckor är det ju dags för frankrike, och därefter ger jag mig ut på vägarna med tivolit igen. Två saker har jag konstaterat under den här veckan, och det är: 1. Jag är så himla glad för att jag föddes i Motala. Jag vill gärna flytta här ifrån, och bo på andra platser under ett par år, och när det kommer till ett par saker så är staden mindre bra, men i det stora hela så är Motala en helt underbar stad. Framför allt utseendemässigt. 2. Mitt liv är toppen. Jag reser runt och ser saker regelbundet, jag har världens bästa familj, jag har ett fint hem, jag har underbara vänner, skolan går bra.. Så från och med nu ska jag fokusera på de här sakerna och tänka positivt istället för att lägga ner tid och energi på de mindre bra sakerna. Det negativa finns det också gott om kan jag lova, men varför ägna sånt skit en tanke när man har det så bra i övrigt? Nae, nu är det slut med sånt. Från och med nu är mitt liv skitbra, punkt ;)

(Eftersom jag har bestämt mig för att dra ner på datoranvändningen så blir det även lite mindre bloggning. Jag sitter i skolan nu, och ibland lånar jag Kjells dator hemma, men annars så försöker jag hålla mig borta från sånt. Det tar bara en massa tid, och jag känner att det finns bättre saker att lägga tiden på just nu.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0