♥ Fredag & Lördag : )

Midsommar 2007 är över. Det blev ganska lyckat ändå : )
I fredags var vi först på IFK plan.. tog några lotter och vann massor saker !
En pastaburk, en varmluftpistol, schampo, hårgelé, duschkräm, godis osv :D
Sen åkte vi till sommarstugan och åt hur mkt mat som helst..
Sill, skinka, potatis.. jordgubbar, mjölk, grädde, glass och chokladsås !
Kunde knappt röra mig när vi åkte därifrån, haha :D
Hämtade upp Kit, och åkte hem hit o gjorde oss i ordning.
Kit åkte till stan o mötte Frans som kom med bussen, och jag o familjen
cyklade ut till farmor o farfar för att äta ännu mer mat, haha.
Det var trevligt där iaf : )
Farfar blev jätteglad när han såg hur fint piercingen har läkt.
Dom bjöd på janssons frestelse, färskpotatis, sill, köttbullar och massor mer.
Sen vaniljglass och jordgubbar till efterrätt såklart.
Jag gick säkert upp 5kg den dagen :D
Sa hejdå och åkte hem o fixade till mig lite o packade väskan.
Sen cyklade jag hem till Kit.
Han hade hans mormor's lägenhet för sig själv under helgen.. så där var det fest.
När jag kom dit var det fullt röjj, folk hade lagat mat o grejer också ;D
Trevlig fest iaf. Kul att det kom så mkt folk..
synd att det spårade ur lite ett tag bara, ryktet att någon har fest sprids fort!
Man vill ju inte ha dit hur mkt okända människor som helst..
speciellt inte när dom sitter i hallen och skriker, haha.
Framåt 2-3 åkte de flesta hem.. de sista fick Kit kasta ut eftersom vi ville sova ;)
Då var det skönt att lägga sig i sängen kan jag lova! Somnade direkt.

Och idag, lördag.. vaknade jag o Kit vid 11 tiden.
Var länge sedan jag sov så skönt som jag gjorde inatt..
Vi gick upp och städade, diskade o sådär.
Här har vi ännu fler nackdelar med att ha fest hos hemma hos sig. Usch.
Det tog inte så lång tid iaf, och när vi var klara åt vi frukost.
Jordgubbar, mjölk och knäckemackor.. mums!
Sen slappade vi ett tag o sådär.
Vid 3 gick Kit när till Kinarestaurangen, som bara ligger några meter bort,
och hämtade mat till oss. Friterad kyckling, fläskfilé, ris och sötsur sås :D
Finns inget godare. Tyvärr åt jag för mkt av det goda ;)
Sov i några timmar, kollade på Tv:n o sen åkte vi hem : )
Här hemma väntade kycklingfilé, Bulgursallad och limesås.
Oh, så mkt god mat hela tiden!
Gick ut på baksidan och åt : ) Riktigt fin kväll var det.
Sen kom Kit o vi gick ut på en riktig långpromenad runt väster..
Vi gick ner till Pariserviken, förbi min farmor o farfar, min gamla lägenhet,
Östenssons, min gamla skola och genom parken.
Det var jättemysigt ute : ) Men jäklar vad många sniglar det var överallt!
Jag såg också hur mkt allting har förändrats sedan jag var liten : /
Kit åkte hem till sig och jag satte mig här o åt en piggelin : )

Nu ska jag gå o lägga mig, börjar bli riktigt trött nu..
Imorgon ska vi fira pappa hela dagen, så vi får se hur mkt bloggande det blir då.
Sov gott : ) Puss puss.

Lol. Jag skrev en hel uppsats.. Tror ingen orkar läsa ändå :D


Kommentarer
Postat av: denice

Jag orkade läsa hela o tyckde de va intressant :)
puss

2007-06-24 @ 02:14:06
URL: http://chipmunk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0