Alkoholprincipen?

Läste detta på någon annans blogg, haha.

Sa någon att en vild festkväll kan bli lyckad utan alkohol?

Om du har sagt- eller planerar att säga det är du helt ute och cyklar.

1. Tänk dig att du av någon anledning bestämt dig för att inte dricka ikväll. Kanske ska du upp tidigt imorgon för att jobba eller göra någonting annat viktigt.

2. Du är på världens fest där alla är fulla och har skitkul.

3. Till en början går allt okej. Du har hittat några trevliga människor som bara "förat" hittills.

4. Efter en stund märker du hur samtalen överskrider till någonting helt ointressant när folk börjar sluddra. "Jak haur typ druckit shexton öl ikuäll asså."  eller   "Ååååh jag är så himmla full asså"

5. Du sitter kvar i soffan när alla andra dras mot dansgolvet.

6. Du börjar leta efter den där andra personen som inte heller dricker ikväll, men blir tvungen att ge upp. Han / hon finns helt enkelt inte där.

7. Motvilligt dras du upp på dansgolvet av någon som tycker att du är tråkig. "Kom igen vaffan du kan ju inte vara så tråååkig"

8. Du försöker hitta rytmen i musiken, men märker att du i nyktert tillstånd inte kan  förstå att man kan vilja dansa till basshunter och benni benassi.

9. Du anstränger dig ändå för att dansa, men när alla börjar jucka på varandra går du därifrån. Vem kan göra det nykter utan att känna sig som en hund?

10. Du skrattar istället åt folk som gör bort sig. Snabbt inser du att det istället är DU som gör bort dig genom att stå bredvid och skratta.

10. Dags för plan B: Mobilen! Du kommer plötsligt på att du fått ett brådskande sms av någon som är viktigt. Av nån anledning måste du skriva ett långt svar.         -           Egentligen försöker du bara slå ditt gamla rekord i Quadrapop.

11. Toalettens lugn lockar, fastän du var där för 5 minuter sedan.

12. När alla börjar varva ner för att så småningom slockna märker du att polaren ligger i sovrummet på övervåningen med bruden som du tänkte limma på. Fitta också!

13. Någon som du ska åka hem med har självklart däckat eller helt enkelt tappat bort alla saker som han / hon kom dit med. Vad annars.

14. Dags att åka hem. På tuben möter du hela sveriges fjortonåriga befolkning. Det luktar öl, och du är hela tiden rädd att personen bredvid dig ska spy. De enda på tåget som inte sjunger eller skrattar är diverse tanter med ICA-kassar, män i konstiga flanellskjortor, och ja.. Du.

15. Du kommer på att: "Fan vad kul det hade varit om jag druckit"



Du som nu tycker  att: "Gud nej, det här stämmer inte alls.
Jag hade haft jätteroligt ändå. Det handlar bara om hur social man är." 

Det finns bara ett svar: Du hade haft roligare med alkohol!

Alkoholprincipen

Kommentarer
Postat av: Kenza

Förlåt men det där var nog de dummaste jag hört:P

2007-03-11 @ 10:08:33
URL: http://KENZAAS.blogg.se
Postat av: Malena

Vilken underbar Söndag det är idag. Solen tittar fram och det är vår i luften. Hoppas att du ställer upp i Söndagshälsoutmaningen.
Kram Malena

Postat av: Jess

Svar: Tack! :) Din blogg är också superhärlig, gillar kombinationen med svart och rosa.

2007-03-11 @ 11:50:13
URL: http://jesshicka.blogg.se
Postat av: Carro

Hmm... nä.
Jag dricker nästan aldrig alkohol, å nog fan har jag roligt alltid.

Det är bara tragiskt om man inte kan har roligt utan alkohol.

2007-03-11 @ 12:01:40
Postat av: Antonia,

hahahaha det stämmer nog inte på mig , men jag vet flera som det faktiskt stämmer på!

2007-03-11 @ 12:03:29
URL: http://www.antoniai.blogg.se
Postat av: Anonym

^^
*
En av Elle galans vinnare på 10 års jubiléet Marcus Söder har intervjuats av mig, ang hur jag kan få drömjobbet som djävulen bär prada tjejen jobbar med. Läs och få inspiration
*
^^

2007-03-11 @ 12:46:56
URL: http://annawintour.blogg.se
Postat av: Lottisin

haha... =)

2007-03-11 @ 13:13:42
URL: http://lottisin.blogg.se
Postat av: Afrodite

Det var längesen jag läste något som stämmer så bra! "Man kan ha kul utan alkohol men det är dumt att ta risken"

2007-03-11 @ 13:16:47
URL: http://afrodajte.blogg.se
Postat av: Marie

För mig är det tvärt om! Jag har alltid roligare UTAN alkohol. Dessutom smakar det skit och jag hatar att dricka det.

2007-03-11 @ 18:56:36
Postat av: Johanna

Håller med! Man har alltid roligare med alkohol!

2007-03-11 @ 19:54:12
URL: http://johanna84.blogg.se
Postat av: malins syster

hhahhahahah! Sjukt lustigt!

2007-03-12 @ 09:33:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0