Nattens tankar.


"Vi väljer inte hur livet börjar eller slutar, däremot ögonblicken därimellan."

Måste göra en ny kategori snart.
Jag sitter alltid och tänker/Skriver ner massor skit mitt i natten.
Det är nu min hjärna jobbar som bäst.. -när alla andra sover, haha.
 Vilket betyder att dom inte får uppleva den "smarta" Madde ;)
Typiskt. Man har ju blivit kallad "blond"  ganska många ggr i sitt liv.
Det är jag inte ska ni veta.. eller blond är jag ju, men inte osmart.
Jag hade massor MVGn innan jag blev .. sjuk.



Jag var inne på en smart killes blogg precis,
och hittade svaret på en av livets verkligt stora frågor..

Vad är skillnaden mellan Plopp och Center? (haha)

Läs nedan ! ;)

PLOPP
"Toffefylld mjölkchoklad"

CENTER

"Mjölkchoklad med toffeefyllning"


Center har en glansig yta medan Plopps yta är matt.
Centerchokladen är dessutom några mikronyanser ljusare.

Och så här är det: Center är godare än Plopp.

Plopp har en lite lösare, grynigare fyllning som dessutom inte smakar
lika mycket som Centers.
Center-fyllningen ger direkt en behaglig och fyllig smak i munnen,
medan Ploppfyllningssmaken är lite blyg och uppenbarar sig först
efter att den befunnit sig i munnen en stund.
Center är helt enkelt en choklad med mer harmoni,
med en gräddigt mustig fyllning som oblygt breder ut sig i munnen.
Plopp däremot verkar vara lite osäker på sin identitet
och tar inte för sig  på samma sätt.
Sen är den som sagt lite matt och karaktärslös till utseendet också.

Center föddes 1941 och är från början en Cloetta-produkt,
medan Plopp föddes 1949 i Stockholm hos Choklad Thule.
När Choklad Thule köptes upp av Cloetta så kom Plopp med i Cloettas
sortiment och har blivit kvar där.  Det är dock inte samma produkt.
Center och Plopp har olika recept när det gäller fyllning och chokladandel.
Plopp-fyllningen har en något högre sockerhalt än Center-fyllningen.
Vidare är aromtillsatsen av helt olika karaktär.
Plopp har en mera "knäck"-artad arom medan Center har en mera ren toffe,
karamell eller mjölkkolasmak.
Dessutom är Plopp-fyllningen lite mera lättflytande eftersom den inte kokas
lika mycket och får därigenom en något högre vattenhalt.

intressant, intressant...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0