♥ 18 år och går i 1an..

Postat av: Mr Hyde
Hur kommer det sig att du går 1:a året på gymnasiet när du är 89:a
(antar att du är 89a eftersom du ska fylla 18 snart)?
Är det inte jobbigt att gå med folk som är 2 år yngre?


Den här frågan har jag fått ett antal gånger nu.. Och jag förstår att ni undrar :D
Nu tänker jag svara på frågan här i ett inlägg så att ni inte behöver fråga mer !

Svar: Jag gick Teknikprogrammet förut.. 1an gick lite halvbra, jag funderade
redan då på att byta till Handel, men jag gjorde inte det av någon anledning.
Jag började 2an och då gick det utför.. Jag var hemma varje dag.
Kanske gick till skolan 3 dagar av 20.. Varför jag inte bytte redan då är en bra
fråga. Jag fick välja mellan att gå om Teknik, hoppa av eller att börja en annan linje..
Jag valde det sista. Nackdelen är att jag måste gå med 2 år yngre personer..
Men hellre det än att hoppa av skolan faktiskt.
Och varför börja om Teknik och riskera att det blir likadant igen..
Jag ser det som erfarenheter ;)

Och jag måste säga att det är helt okej att gå i samma klass som 91:or,
jag är ju född sent + att det är många 90:or i klassen : )

Där har ni svaret ! ;)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag gjorde exakt som dig. Gick två år på teknikprogrammet och hoppade av i tvåan och började om 1an på handels. Kan säga att det var det bästa jag gjort i hela mitt liv. När man tog studenten var man äldre och visste mer vad man ville göra sen än dom som var 2 år yngre. Så jag säger lätt att det var det bästa som kunde hända mig just då! Lycka till du med!

2007-10-12 @ 22:24:46
URL: http://sweetjay.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0