♥ Slapp-lördag !

Idag blir det en slapp-lördag.. precis som vanligt.
Jag saknar mitt gamla liv då det var fest varje helg.. men det känns ändå
som jag har mognat lite nu. Att festa varje helg, lägga alla pengar på dricka,
springa ute osv. är nog inget för mig längre. Man växer ifrån sånt.
Visst är det kul att festa.. Jag skulle gärna vilja festa lite oftare,
men "fjortis-sättet" har jag nog växt ifrån.
Det finns en anledning till att jag inte gillar min klass, och det är för
att 90% är fjortisar. Visst, jag gillar inte ordet fjortis och jag gillar inte folk
som kallar andra människor för fjortisar. Men för tjejerna i min klass
finns det inget ord som beskriver dom bättre.
Det är nog därför jag känner mig utanför i klassen.
Jag är 89a, de andra är 91:or.. Det skiljer bara 2 år på oss,
men på dessa två år händer det så otroligt mycket.

Det är en anledning till att jag funderar på att byta till Mode / Design.
Tess går där. Jag har mer gemensamt med henne än med hela min
handels-klass. Hon är sådär lagom mogen också, haha.
Inte för vuxen, men inte fjortis.. precis som jag.
Lite crazy ibland också, men det måste man vara ;)
Nu är frågan.. Är jag tillräckligt mogen för att gå upp kl. 5 för att
ta bussen till Linköping, gå på en skola som jag inte känner till,
och umgås med folk som jag aldrig sett förut?

Det är en bra fråga.

Kommentarer
Postat av: eluään

Om du inte trivs på handel i din klass så tycker jag att du ska satsa på att byta, annars kanske du ångrar dig senare typ, när det känns försent. 5 på morgonen låter iofs väldigt jobbigt men..du får fundera vidare på det helt enkelt.
(Tack för den långa kommentaren + tipset i min blogg)
puss

2007-09-08 @ 19:17:11
URL: http://eluaan.blogg.se
Postat av: emma

det är en stor fråga. men jag tror du skulle klara det. du kan sova en timme på bussen.

2007-09-08 @ 23:04:12
URL: http://emma86.blogg.se
Postat av: Honeydew :)

HELL YEAH MÄDI! Om du känner att de blir för jobbigt så kan du sova hos mig ibland om du vill så får du sova 2 timmar extra :)

2007-09-09 @ 00:13:54
URL: http://honeydew.tjejsajten.se
Postat av: Terese

Tycker helt klart du ska byta! Lovar att du kommer trivas på Ljunkan :)

2007-09-09 @ 11:05:02
URL: http://teresestyle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0