Min vecka i stockholm.

Måndag: Vi gick upp vid 8 och jag packade det sista. Sen tog vi en powerwalk
till Carlsund för att möta Marre som aldrig kom. Så där hade vi kastat bort en
timme helt i onödan. Skyndade genom varamon och hem igen, stannade till
på mammas jobb och sa hejdå. Plattade håret, stängde av datorn och fixade
det sista. Tog bussen in till stan och vidare till tågstationen.. Åkte till Hallsberg
där vi sedan satt i 40 minuter och väntade på Stockholmståget. Halv 4 var vi
framme i Stockholm.. Jag som aldrig varit där förut blev chockad av att det var
så mycket folk, och SÅ stort. Vi satt på McDonalds i 2 timmar, sedan tog vi
t-banan till skärholmen och satte oss vid ett fik i centrum o väntade på K i
ytterligare 2 timmar. Handlade lite på coop innan vi gick hem o ringde familjen,
gjorde fetaost-sallad, packade upp, körde GuitarHero och lärde känna K.

Tisdag: Upp tidigt för att ta t-banan in till Stockholm. Satte oss på McD i några
timmar o åt frukost. Kollade lite i Gallerian innan vi tog t-banan till Globen.
Första gången jag satte min fot på Sergels torg, underbart! Gick runt lite och
letade efter Stureplan.. men då hamnade vi ute vid hamnen, haha. Lärde oss
hur t-banan fungerade. Tillbaka till McD för en cheese. Mina tights gick sönder
så vi letade igenom alla 4000 H&M-butiker efter ett par svarta, vanliga tights..
Men det fanns ingenstans så vi gick in på Lindex o köpte ett par istället ;)
Åt världens godaste glass på något som såg ut som ett UFO, dyrt ställe men
väldigt lyxigt. Åkte till Emoholmen och slappade i solen ett tag.. men när ett
par fjortisar började kasta ägg på oss från höghusen brevid tog vi våra grejer
och gick till Åhléns o la oss i sängarna där istället. Räknade hur många
utlänningar som gick förbi på 30 minuter, men vi sluade vid 600. (Jag har
inget emot utlänningar, det roliga var bara att när man steg ut ur t-banan i
skärholmen så kunde man lika gärna ha hamnat i Irak eller något
).
Tog t-banan tillbaka till Stockholm o satte oss på Sergels torg o solade o
kollade på fjortisar. Sen åkte vi hem till Skärholmen och handlade kvällsmat.
Gick hem till K och gjorde spaghetti o köttfärssås, duschade och såg på
tv. K spelade även gitarr för oss - nothing else matters och when the children
cry.
LOVE. Ringde familjen + Kit och sedan somnade vi till MTV.

Fortsättning följer, nu orkar jag inte skriva mer ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0