Dags att färga håret igen..

.. sist jag färgade måste varit i slutet av november nångång, ett bra tag
sedan alltså. Så ni förstår väl hur min utväxt ser ut? Inte vackert alls, haha.
Det är tur att man har en gosig mössa på sig när man åker nånstans ;)

Egentligen hatar jag att färga håret hemma.. ni som är blonda vet säkert
vad jag menar. Jag har inte hittat en enda blond hårfärg som är bra,
det blir alltid någon ful gul nyans hur jag än gör.
Förra gången jag färgade använda jag Jane Hellen MOOD Ultrablond..
Håret blev gult såklart, så jag köpte en ny färg. Silverfärg från Schwarzkopf,
och fy fan vad bra den är. Den gör håret sådär askfärgat, precis som jag
vill ha det. Tyvärr måste man ju alltid använda någon annan färg på hela
håret innan man använder den, för den tar ju inte bort utväxten.. det är ju
alla gula nyanser i håret den är till för :)

Nu ska jag blanda färg iaf. Ska försöka ta före- och efterbilder också,
det kan ju alltid vara kul att se ;) Nu hoppas jag bara att det blir lika bra den
här gången som det blev förra gången! Jag är tillbaka om en stund, puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0