fucking studiebidrag.

Nu ska jag tala om något för er - Jag är fattig ! Vet ni varför?
Tack vare CSN-helvetet. Jag fick ett brev, där stog det att jag är
tvungen att betala tillbaka 3150:- till dem.. tydligen har jag fått fler
studiebidrag än jag varit berättigad till.
Jag ska alltså betala tillbaka studiebidragen för sep, okt och nov.
Det andra alternativet är att gå till skolan fram till sommaren med
full närvaro utan att få något studiebidrag alls. Det låter ju himla kul !

Tyvärr har jag ingen annan att skylla än mig själv.. men det är ju inte
så att jag bara varit hemma och skolkat för att jag inte orkat gå till skolan.
Nej nej. Jag mår dåligt, om ni bara visste. Jag försöker varje dag.
Inte har jag något jobb heller. Hur ska jag kunna leva hela våren?
Inga nya kläder, ingen resa till Stockholm för att se Tokio Hotel..
Ingenting. Jag har under dagen skrivit in mig på arbetsförmedlingen,
och ska lämna CV hos flera företag under veckan..
Jag måste få pengar någonstans ifrån ! 

Så länge tycker jag att ni ska ta en titt här och hjälpa en fattig ;) höhö.

Kommentarer
Postat av: idaw

fyfan vad jobbigt!!!!!!!!!

2008-01-15 @ 15:08:08
Postat av: ida

nae va jobbigt.. är det för att du bytte skola? Min kompis fick så förra året..

2008-01-15 @ 15:51:58
URL: http://fever.webblogg.se
Postat av: Jennifer

Oj jag vet precis hur du har det.. Fick med en såndär lapp i våras av csn. Jävla skit fan. O i oktober bestämde jag ju mig för att ta ett studieuppehåll. Inte har jag nått jobb heller. Men allt är bättre än pressen man känner över att gå till skolan och skuldkänslorna man får när man inte gått. Jag hjälper till hemma en del och får pengar på så sätt. Väntar på att jag är 18 så jag kan skaffa ett vettigt jobb. Hopppas allt löser sig för dig!!!

2008-01-15 @ 17:12:28
URL: http://nogg.se/JRJS
Postat av: Anonym

skyll dig själv. skolan ska man ta på allvar! och sköter man det inte, och inte är där så ska man inget bidrag ha.
dessutom så shoppar du ju upp alla pengar du har verkar det som, så om du hade sprata en del så kanske dte inte hade känts lika tungt.

2008-01-15 @ 17:47:52
Postat av: jannaa

ANONYM: du ska bara hålla käften hur fan vet du hur hennes liv ser ut ? hur vet du hur hon mår? du kan ta o bry dig om ditt egna liv istället för du vet INGENTING

hihi du vet att ja e med dig maddieluiie :D

2008-01-15 @ 18:04:00
URL: http://jannaas.blogg.se
Postat av: emma

sök jobb på ett telefon bolag det kanske inte är roligt men det är ett jobb och du får pengar för det. finns massor med såna i motala. kolla ams.se där finns alla jobb och kolla om det finns något där jobb alltså. tråkgit när du ska få betala tillbaka. inte rolgit att få en sån skuld på sig :(

2008-01-15 @ 20:43:09
URL: http://emma86.blogg.se
Postat av: lills

fy inte kul när sånt händer. Men hoppas allt går bra;)

2008-01-15 @ 21:23:27
URL: http://fatc.blogg.se
Postat av: Jag får studiebidrag!

Jag håller med anonym! Du får skylla dig själv! Man ska ta skolan på allvar, eller i allafall klara sig, och med det menar jag Godkänt i alla ämnen. Vem vill anställa dig? Lycka till i livet, utan gymnasiebetyg kommer du ingenstans.
Jag håller dock inte med anonym om att du shoppar upp alla pengar, för allt du köper kommer från Gina och där är allt både billigt och fult. Nej du Madeleine, du Äter upp dina pengar.
Så din framtid kommer se ut såhär: Tjock, och fattig. Grattis!

2008-01-15 @ 21:43:08
Postat av: Maddiie

Ursäkta mig "Jag får studiebidrag".. vad fan vet du om mig? Och vad vet du om depression, ätstörningar osv.? Sånna där kommentarer accepterar jag inte.. Du måste vara jävligt besatt av mig om du vet vad jag lägger pengar på, var jag handlar och så vidare. Det är fan något fel på människor som dig som håller på sådär.
Jag ska inte säga att jag inte tar åt mig, för det gör jag.. så Grattis får man väl säga, det var väl det du ville?

2008-01-15 @ 22:21:30
URL: http://maddiies.blogg.se
Postat av: caroline

jävla hor anonyma, hur vet dom hur du mår?! avundsjuka svin ! och det finns massor människor som inte har utblidning som har jobb ! min bror har fan inte tagit studenten och han är varken fet eller fattig! fyfan va arg jag blir!
ta inte åt dig madde

2008-01-16 @ 00:44:25
URL: http://karulin.blogg.se
Postat av: Malin

Att gå så hårt ut som "Jag får studiebidrag" gör, är kanske lite overkill. Men jag håller med både denne och ovanstående "Anonym" om kontentan i deras inlägg.

Mår man inte bra kanske man inte ska försöka att gå i skolan heller? Nu får du ta konsekvensen av att du var inskriven i skolan utan att vara där.

2008-01-16 @ 08:05:08
Postat av: Helena

Var glad för att det bara är 3150 kr. Jag fick också ett sånt brev förra hösten, fast summan var betydligt högre.
Men du kan ju kolla ifall det finns telefonförsäljarjobb. Det brukar det finnas. Kanske inte det roligaste jobbet, men det ger pengar.

2008-01-16 @ 11:34:12
Postat av: jennifer

ta inte åt dig av de onödiga kommentarerna. har man inte upplevt riktig skoltrötthet har man inte rätt att yttra sig på det där sättet. att dom dessutom vräker ur sig saker om din kost o dina kläder utan att känna dig är bara pinsamt.

2008-01-16 @ 15:36:35
URL: http://nogg.se/jrjs
Postat av: em.

kolla telefonfärsäljarjobb i motala :) man kanske inte tjänar så extremt mycket men det är iallafall lite och dessutom så får man ju nya kompisar :) jobbar själv som det här i stan. kan ju jobba som det tills du hittar ngt bättre^^

2008-01-16 @ 19:40:05
Postat av: jag har studiebidrag

Det går inte en dag utan att du skriver om vad du äter. Snacka om att vara besatt av mat. Senast idag var du ju på med eller utan, och det är VERKLIGEN inte första gången. Så säg inte att jag inte vet någon om dig, för du lägger ju ut hela ditt liv på internet!

Puss på dig!

2008-01-16 @ 22:07:25
Postat av: Jag får studiebidrag

Och föresten Karro; vilket bra jobb din bror har. Steker burgare på Mc donalds i Motala! haha Men visst, där skulle ju Maddie passa in!

2008-01-16 @ 22:08:32
Postat av: Maddiie : )

Idaw: mjo inte så kul :/
Ida: Aa delvis. Mest är det ju för att jag mår dåligt oså. Men det va ju jobbigt att hamna efter så mycket eftersom jag bytte skola.
Jennifer: Ja precis ! Hatar den där pressen och skuldkänslorna efteråt, det gör inte saken bättre precis. Ja, vi får hoppas allt löser sig för oss båda ;)
Anonym: Den första meningen har du rätt i, det är precis vad jag skrivit där uppe. Eller hur?
Den andra meningen är totalt onödig. Du har ingen aning om vart mina pengar går.
Janna: Haha, det är bra Juhanna :)

2008-01-17 @ 10:30:21
URL: http://maddiies.blogg.se
Postat av: Maddiie : )

emma: Aa det ska jag göra :)
lills: Nae usch. Tack ;)
caroline: Ja precis :)

2008-01-17 @ 10:52:03
URL: http://maddiies.blogg.se
Postat av: Maddiie : )

Malin: Du har rätt i allt du skriver. Något annat
har jag inte påstått :) Visst är det bättre att hoppa av istället för att vara inskriven i skolan och aldrig gå dit.
Helena: Fy fan! Ja det ska jag göra :) Det kanske inte är det roligaste jobbet, men jag har hört att man har väldigt kul med arbetskamraterna där :)

2008-01-17 @ 10:53:16
URL: http://maddiies.blogg.se
Postat av: Maddiie : )

jennifer: Precis. Jag tar inte åt mig ett skit längre. Personen gör bara bort sig ;)
em: Aa, så ska jag nog göra :)

2008-01-17 @ 10:53:55
URL: http://maddiies.blogg.se
Postat av: Maddiie : )

"jag har studiebidrag:" Hahahaa, gud. Den första kommentaren var ju ganska dum, men sen skriver du dem här? :D Är jag besatt av mat? För att jag skriver att vi går till Med eller Utan och äter en baguette typ en gång i månaden? Det finns bara en jag vet som är såhär DUM I HUVUDET - och det är du sebastian ! Vad trevligt att du läser min blogg ;)
Du kan verkligen aldrig lämna mig och Carro ifred !
Vi vill inte ha något med dig att göra, fattar du det?! De här kommentarerna gjorde verkligen att du sjök ännu lägre än vad du gjort tidigare.
Allt du skriver är SKIT, ensast skit som du har hittat på för att försöka trycka ner oss.. men det går inte förstår du, du är så patetisk så det är inte sant, så jag o Carro bryr oss inte ett dugg om vad du skriver, gör, säger. Fortsätt hålla på så, men du slösar bara bort ytterligare år av ditt liv!

2008-01-17 @ 10:54:27
URL: http://maddiies.blogg.se
Postat av: Maddiie : )

Ber om ursäkt om ni var tvungna att läsa kommentaren här över. Jag och min vän Carro har en psykopat (som gick i vår klass 7-9) efter oss. Han skriver massor skit om oss i hans blogg på lunar, även fast det var 3 år sedan vi slutade. Han läser våra bloggar, vet vart vi bor, vad vi gör på fritiden, vilka vänner vi är med. Och ni kan ju se kommentarerna här över som han skrev: Det finns ju inte mycket hjärnceller in his brain om man säger så.

Det är något fel på kommentarsfunktionen också, så jag var tvngen att skriva svaren i olika kommentarer :)

2008-01-17 @ 11:10:48
URL: http://maddiies.blogg.se
Postat av: Helena

Nej, men det är ju bättre än ingenting alls :) Och det behöver ju inte vara för alltid heller. Jag skulle själv söka ett sånt jobb om det inte vore för att jag har telefonfobi :S

2008-01-17 @ 11:52:16
Postat av: Maddiie : )

Helena: Haha, jag har också det.. Fast jag tror att det skulle funka ändå :)

2008-01-17 @ 11:54:27
URL: http://maddiies.blogg.se
Postat av: idaw

alltså jag blir så jävla förbannad. folk ska inte ens yttra sig om hur det går för dig i skolan och vidare om du är där eller inte! det är inte så jävla lätt för alla att ta sig dit och att vara där som det värkar vara för ja, anonym. och jag läser maddies blogg dagligen och vadå besatt av mat? bara för att hon skriver vad hon har ätit? det är väl endå hennes blogg där hon skriver vad hon gör om dagarna? och äter gör ju alla om dagarna om man inte har något fel.. så vad är det för fel på att skriva vad man har ätit om dagarna när alla skriver om vad dom har gjort på dagarna.. och att steka hamburgare på mcdonalds är iallfall ett jobb, om han vill jobba där så är antagligen det ett bra jobb för honom och något han vill, alla vill ju inte jobba med samma saker! bara för att mcdonaldsjobb inte passar anonym så kanske det passar andra!

2008-01-17 @ 11:56:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0