Minnen.

Tänkte precis gå och lägga mig, sen börjar den här låten spelas.. Nu har jag varit hemma från tivolit i lite mer än 2 dagar och jag saknar det redan! Ärligt talat så förstår jag inte vad det är med mig?! Tycker ni att jag är knäpp så förstår jag er! Alla dessa förutfattade meningar om tivoliarbetare blir jag så trött på.. visst, lite sanning ligger det i vissa"rykten", men jag tycker inte folk har rätt att klaga när dom inte varit iväg själva och sett hur det verkligen är :) I sommar har jag tagit med några av mina vänner på tivoli, och de flesta älskar det (nästan)lika mycket som jag!

Ska jag vara ärlig så tycker jag att det är världens bästa jobb.. för mig! Det är ett väldigt speciellt jobb, det kan jag hålla med om, och jag förstår om många inte tycker om det.. men det passar mig perfekt :) Jag har sett hela sverige.. från trelleborg, så långt ner i sverige man kan komma, till mora i dalarna! Jag har t.om. varit i norge och lärt känna en liten kille som hette Dante som jag aldrig kommer glömma :) Han stog o pratade med mig en hel dag när det inte var något folk, lärde mig massor norska ord och att dansa breakdance, haha! När vi var i Trosa bodde vi precis vid vattnet, en av dagarna kom Blondinbella m. fam. dit (dom har ju sitt lantställe där tydligen) och det var den enda familjen under hela helgen som klagade på biljettpriserna, dom borde ju ha råd tycker man ju? I Stockholm körde vi vilse och frågade en man om han visste vart golfängarna låg "Nej men jag vet att det är 30 här!!" fick vi till svar, haha :D I Enköping sov jag, Denice och Robin bak på morfars volvo, där försvann även min mobil, och så såg vi markoolio :P Sedan gav vi oss ut på skåneturen som varade i 12 dagar. En av nätterna sov vi under bar himmel för att vi inte hade någonstans att sova, haha :D Under en av de första dagarna fick jag en beundrare som gav mig en nalle (och fortfarande skickar sms ibland).. Ronneby var det roligaste stället under den här resan, världens trevligaste människor. Jag har nog aldrig hört "Hur man kan vinna dig då?" så många gånger på ett och samma ställe :D I Ronneby såg jag även Pawel första gången på Virvelvinden, my god.. tidigare hade jag inte tyckt att han var något speciellt, men enda sedan den dagen stannar världen varje gång han går förbi. Ni skulle bara veta! Vi drog vidare till Kivik, umgicks endel med de andra tjejerna på tivolit.. en kille sa "hade jag inte flickvän skulle jag bjuda ut dig" när hans flickvän stog brevid, skitbra :D köpte två väskor av väsk-killen mittemot, han uppfattade nog det som att jag raggade för sedan tog han min mobil och skrev in sitt nr där :D Sista stället på skåneturen var sjöbo.. här blev det strömavbrott och en kille på tivolit blev skadad när han gick ivägen för booster. Sista dagen ösregnade det och vi spelade Michael jackson hela dagen, härligt att se massor glada fjortisar springa runt i regnet och dansa till MJ :) Jag åkte vidare till Mora på egen hand, umgicks med GO, en snart 50 årig man från Katrineholm som jag lärt känna på tivolit, han visade mig runt i Mora eftersom han bott här för länge sen. På kvällarna satt jag vid siljan och kollade ut över vattnet :) Tivolit skjutsade hem mig på måndag morgonen - 20 lastbilar kör igenom motala för att släppa av mig, haha :D Därefter - Karlskrona med Carro, Oliwer och Robin..Carro o jag hade tur och fick sova i en egen kupé med säng, ström och hela köret. Flintis började kallas för flintis, och han spanade in Carro :) Efter den helgen var jag hes i över en vecka tack vare att Spider var placerad precis framför vårat lilla chokladlott-stånd, så Carro o jag fick skrika till varandra och till kunderna :D Två veckor senare åkte jag till Trelleborg med Johanna och Johanna. Det märktes på alla som jobbade på tivolit att dom var trötta nu.. säsongen började närma sig sitt slut, och dom hade varit i Sverige sedan i Mars! Jag fick stå i snördragningen, så det blev några sega dagar i Trelleborg.. Pawel var dock lika snygg som alltid. Sista och roligaste helgen på hela sommaren var nu i Lindesberg :) Alla hade fått ny energi eftersom det var sista platsen och att de snart skulle få åka hem, dom gick runt och tog kort på varandra och jag konstaterade att rumäner är riktiga posers. Varje gång någon kom med en kamera ställde dom sig lite snyggt med ena handen mot höften och ena benet framför det andra och såg sådär snygga ut. Patrik klättrade upp i Freak out och tog kort på sig själv samtidigt som han gjorde peace-tecknet :D Krullis fick reda på att jag var singel, och helt plötsligt fick alla reda på det och jag blev behandlad som en prinsessa :) Fy vad kul det var!

Nu längtar jag som en galning till nästa säsong.. så fort denice har tagit studenten och jag har slutat skolan drar vi ut på en två månader-lång resa med tivolit :) Det kommer bli så himla roligt!

Jag har så många tankar som snurrar i huvudet just nu, kände att jag var tvungen att skriva av mig lite.. så det fick bli min gamla älskade blogg :)


Sleeptime nu:) Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0