Min nya palett :)


Igår fick jag hem den här, äntligen! Den är beställd från USA så det har tagit tre veckor. 300:-, lätt värt :)


Dom gulliga penslarna fick jag med paletten som present :) Den lilla paletten tror jag heter Powder Lip Colour Collection och kommer från Trucco, den har jag köpt från tradera. På tal om tradera så har jag hur mycket som helst jag måste visa för er.. det får bli i nästa vecka nån gång!

Imorse var jag tvungen att leka med min nya palett såklart :) Här ser ni resultatet. Sminkningen är inspirerad av Linda, en jätteduktig make up artist från Linköping! Om man jämför min mot hennes så ser ju min ut som ett skämt, haha :D Men ni får tänka på att jag har gjort min egen "jag har ingen utbildning-version" + att jag inte har samma kvalité på mina produkter som hon har. Min är ändå helt okej tycker jag, roligt att blanda olika färger :)

Detta har jag använt:
Ni ser ju inte så mycket av min bas men jag skriver den ändå.
Började med att lägga min Dramatically different moisturizing lotion från Clinique innan min bas. Till basen använde jag skintones från Trucco, lite maybelline dream matte mouse, löspuder från MUS och två olika concealer från Elizabeth Arden och Lancome. Jag la lite av mitt nya aprikosfärgade favoritrouge (som HV1STY fick i avslutningspresent av Elisabeth) längs kindbenen upp mot tinningen, sedan la jag ett mer rosa rouge på kindbenens högsta punkt, sedan lite Afterglow från Trucco för att få lite lyster och sist men inte minst ett rouge från Viva la diva för att få ännu mer lyster och lite skimmer. En jäkla massa rouge alltså :) Tog lite Trio Blush från Trucco också och la den mörkaste nyansen längst halsen/hakan, sidan av nästan och i pannan för att skapa lite konturer. Sen var det dags för ögonen! La lite av en ljusgul/hudfärgad skugga som bas, sedan la jag gul skugga på toppen av ögonlocket, la lite rosa skugga ovanför den gula och sedan tog jag en mörkare rosa, nästan lila, och la i globlinjen med en blend-borste. Blendade även ihop den gula med den rosa för att det inte skulle bli några kanter. Sedan la jag lite orange skugga i utkanten av ögonlocket och sist pyttepytte lite av en svart skugga som jag blendade in i globlinjen för att det skulle bli lite djup. Därefter fyllde jag i brynen med min nya brynskugga från MUS, och la lite av ögonskuggan Satin från MUS under ögonbrynet. Tog min snedskurna borste och la lite skimrande mörkgrön skugga längs med nedre fransraden, och sen duttade jag lite av någon glittrig eyeliner från MUS som prickar under ögat. Det blev lite glitter kvar på penseln så det la jag i brynen, även det inspirerat av Linda :D Till sist la jag ett lager mascara. Min mascara kommer från L'Oréal tror jag, den är inget bra. Har ni sett erbjudandet på Beauty Planet där man får köpa en Lancome-mascara för 129:- om man är ny kund? Det ska jag göra! Efter lite Powder Lip-grej på läpparna var jag klar :) Vilken tur att jag inte använde så mycket grejer haha, en hel jäkla uppsats med produkter :D Någon som orkade läsa allt?

När jag ändå höll i kameran passade jag på att ta kort på mina naglar som jag fixade framför Ugly Betty i tisdags. Lacken jag använt är ett blått från Konad, ett skimrande ljusblått från O.P.I och ett guldglitter-lack från Mavala. Och så bas- och överlack såklart.

Nu ska jag fortsätta med städningen. Ikväll kommer Robin hit och då vill jag inte att han ska känna igen sig i mitt rum :) Men jag har ganska mycket att göra tills dess, så.. Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0