Självförtroendet sitter i hårfärgen?

I takt med att håret blir ljusare för varje blekning känner jag att jag får tillbaka mitt gamla liv mer och mer.. Självklart sitter inte livet i hårfärgen (haha) men allt hör ändå ihop på något sätt. De senaste 5 månaderna då jag varit brunett har verkligen livet känns hur jobbigt som helst. Jag har inte orkat bry mig om mig själv och min kropp, mitt rum eller skolan. Att blondiner skulle ha roligare är ju säkert en myt, men JAG har roligare som blondin iaf.. då får jag bättre självförtroende och känner mig som den blondin jag egentligen är. Att livet varit åt helvete de senaste månaderna kan man ju inte bara skylla på hårfärgen.. jag brukar gå in i nån sorts depression under vinterhalvåret. Det som har fått lida mest är nog min kropp tror jag, it's not like it used to be. Vinterdepression + att färga håret brunt var ingen bra kombination. Det är svårt att beskriva men jag har verkligen inte varit mig själv de senaste månaderna. Jag tappade livsglädjen i samma stund jag köpte den där rödbruna färgen, ni som är eller har varit deprimerade vet vad jag menar. Man orkar inte bry sig om någonting.. tröstar sig med mat, bor i en svinstina för man ligger mest i sängen och ser inte all skit man slängt på golvet, sover dåligt, tränar aldrig, isolerar sig. Jag tror ingen hade kunnat gissa att jag var en stylist iaf, haha :D Korta naglar utan lack, blek, trassligt hår och samma gamla mjukisbrallor.

Mitt hår har fått en ljusorange nyans nu och jag är glad.
Idag har jag rensat i rummet.. Om ni visste hur äckligt det var. Jag förstår inte att jag har kunnat bo såhär! Men som sagt, man ser inte skiten. Jag har skrivit en lista på saker jag måste bli bättre på, för min egen skull. Jag ska lära mig att hålla ordning, man mår mycket bättre om man har det fint omkring sig. Jag ska träffa mina vänner oftare, man behöver inte göra något speciellt, bara umgås och snacka skit. Jag ska försöka ta hand om mig själv bättre - ta ett bad ibland och alltid ha fina naglar tex. Jag ska börja laga min egen nyttiga mat, istället för att äta det onyttiga som serveras hemma hos mig. Man mår mycket bättre om man är nyttig, eller hur? Jag ska ta någon morgonpromenad ibland.. Kommer ihåg för några år sedan när jag gick upp 5 varje morgon och tog en promenad innan skolan. Vart är den personen nu? haha :D När skolan börjar ska jag börja hålla koll på saker i min kalender, planera in att städa, plugga och att ta hand om mig själv. Med på listan står även: Aldrig färga håret brunt igen! haha. Man ska aldrig säga aldrig, men jag tänker vara blond i ett par år nu iaf :)

Jag är på väg tillbaka nu känner jag!
Men jag kommer nog inte klara det själv.. Jag har ju min älsklingsrobin, men jag vill inte bli en sån där person som bara umgås med sin pojkvän och aldrig har tid för vänner ju. Jag behöver mina vänner :) När jag är färdig med mitt rum och har fått ordning på lite andra saker i mitt liv så ska jag bjuda hem dom närmaste på lite mat, vattenpipa o chill hos mig, men tills dess - hör av er!

Nu ska jag prioritera sömnen i några timmar. Imorgon blir det mer bloggning. Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0