Tidsfördriv x2.

Brukar du komma i tid: Jag ska vara ärlig.. Nej det brukar jag inte, så länge det inte gäller viktiga möten osv.
Vad hade du i din mun senast: Haribo-nappar :)
Har du bra kondition: Det kan jag inte påstå :D
Hur lång är du: 1,67
Hur känner du dig just nu: Trött, inte på humör, uttråkad, ofräsch
Hur upplever du dig själv som person: Alltid glad, lite för snäll, slö, impulsiv, drömmare.
Vanligaste färg på dina kläder: Svart
Kan du laga mat: Börjar lära mig mer o mer :P
Vad jobbar du med/pluggar du: Tivoli
Vad har du på dig just nu: Tights, svart spetslinne, turkost linne, jeansjacka
Har du någon fobi: Spindlar och andra smykryp, mörker.
Hade du en bra kväll igår: Klagar inte :)
Vilket är ditt senaste inköp: Jävligt bra fråga.. la en beställning på Bellme igår men innan det tror jag inte jag har köpt nåt efter vi var i Ullared för 3½ vecka sen :O
Din favoritdryck på morgonen: Smoothies i alla former.
Projekt just nu: Projekt för dagen är att städa mitt hus eftersom vi åker till en annan stad imorgon, övriga projekt är att fortsätta gå ner i vikt och att försöka stå ut här på tivolit i 2 månader till. 
Vilken tid gick du upp idag: 09.57
Var fick du dina senaste pengar ifrån: 100 spänn av farmor o farfar innan jag åkte i onsdags :)
Har du sovit i din egen säng inatt: Inte min egen säng jag har hemma, men i min egen säng här på tivolit.
Vad hade du sönder senast: Kommer faktiskt inte ihåg.
Senaste alkoholintag: Natten till igår mellan kl. 01.30 och 06.00.
Har du haft mörkt hår: Aa två gånger och aldrig mer.
Är du morgonpigg: Morgondöd rättare sagt.
Vem snackade du med senast: Lina
Stjärntecken: Skorpion
Varm favoritdricka: Oboy
Favoritdricka när du är riktigt törstig: Vatten
Alkoholhaltig favoritdricka: Twister eller piggelindrink.
När gjorde du senast något riktigt dumt: I uddevalla förra veckan.
Saknar du någon just nu: Många!
Hur ofta loggar du in på LunarStorm: My god. Typ en gång vartannat år för att skratta åt gamla blogginlägg man skrev back in the days.
Gillar du dokumentärer: Om det är något intressant kan det vara kul 
Vilka språk kan du prata: Svenska, engelska, lite spanska och pyttelite polska/rumänska.
När fikade du senast: Hm.. I tisdags hos familjen med morfar och johanna efter att vi ätit surströmming :)
Vad ska man göra för att få dig irriterad (förbannad!): När man för en diskussion och en person bara kan se på saken från hans/hennes sida. När man är så ego och skiter i att lyssna på andras åsikter, eller när man dömmer folk utan att lära känna dom.
Senast sedda filmen: Jaaadu, har ju inte haft tillgång till tv på typ 4 månader så jag minns inte. Det var kanske This is it med Michael Jackson nån dag när jag var hemma o hälsade på :)
Senaste impulsköp: Shorts och lite annat småskit från Ullared.
Bästa promenad: Ensam, tidigt på morgonen vid en strand, med musik. Eller med sin pojkvän på kvällen :)
Favoritgata: Drottninggatan i Stockholm.
Favoritgalleri: Gallerian i Stockholm.
Här bjuder jag mamma på middag: Hemma hos mig.
Fikar gärna på: Något mysigt ställe vid vattnet
Bästa lunchställe: Hemma i Motala är det väl Med eller Utan, fast det var mycket bättre förr.
Favoritgrönsak: Hm.. körsbärstomat kanske.
Favoritfärg: Rosa
Favoritmärke: Marc Jacobs
Favoritdjur: Hund
Bil: Vill ha en rosa cab i framtiden, märke skiter jag i så länge den är cool :)
Favvoskor: Converse, eller några svarta klackar.
Motionerar: Har haft ett uppehåll på ungefär 2 år och 2 månader :D
Det dyraste jag köpt: Jag vet faktiskt inte.
Bästa fyllekäket: Kall pizza!
Dansar helst till: Tivolimusik
Bästa romanen: Är inte så insatt i sånna grejer.
Favoritprodukt på Apoteket: Försvarets hudsalva, Neutrogena eller Listerine i miniformat.
Bästa förfestmusiken: Min tivoliplaylist på spotify
Reser helst till: USA ska jag till nångång i livet, annars tycker jag om Cypern o Italien :)
Älsklingsljud: När jag hör thomas komma smygandes bakom kassan och det är rast-time.
Mitt sämsta köp nånsin: Hmm.. det är för många för att jag ska kunna säga ett.
Är du bekymrad över något just nu: Flera saker. Man får mycket tid över att tänka här i kassan. 
Favoritland förutom sverige? USA.
Längtar efter: Stängning och kärlek.
Gillar Allsång på Skansen? Kan vara mysigt att ha på i bakgrunden när man är hemma hos familjen.
Senast lästa papperstidning: Jadu, de va inte igår jag läste en tidning precis.
Senaste telefonsamtal: Cornie
Haft sex me någon av ditt egna kön? Nej
Kär: Lite
Varit i Polen? Nie
Hur gammal var din mamma när hon födde dig? 18
Vill du ha / har du barn? Jag vill ha barn i framtiden :)
Hur många resväskor äger du? Ingen, fast har med mig två här på tivolit men dom är lånade.
Tittade du på tecknat när du var liten? Ofc, det händer fortfarande.
Vad var den senaste musik du lyssnade på? Lyssnar på tivolimusiken just nu. Black eyed peas - I gotta feeling spelas nu.
Vad är det bästa med dig? Att jag skrattar nästan hela tiden. Ibland kan jag börja skratta från ingenstans för att det ploppar upp något kul i huvudet som hände för 1 månad sen, haha.
Vad är det näst bästa med dig? Att jag kan få personer att må bättre bara genom att le.
Vad är det sämsta med dig? Slarvig. Envis. För nyfiken. Blev visst tre grejer :)
Hur var du som barn? Jag minns inte själv men mina föräldrar har sagt att jag var ett busfrö. Skrev AMMED (Madde) över hela tapeten när dom låg o sov, retades med min lillebror osv.
Har du bra kontakt med din familj? Ja :)
Har du varit kär? Ja
Hur långt var/är ditt hittills längsta förhållande? 1 år och 3 månader. 
Hur stora fötter har du? 37-38
Hur ofta filar du dem? När det behövs.
När var du riktigt full senast? Hm.. typ valborg eller nåt, minns inte.
När ångrade du senast något du gjorde på fyllan? Jag ångrar en sak jag INTE gjorde i Karlshamn.
När dansade du senast? Igår säkert, dansar lite hela tiden.
Följer du någon Tv-serie? Inte för tillfället eftersom jag inte har tillgång till tv.
Vad gjorde du nyårsafton 1999?  Var hos mina kusiner med familjen
Vart vill du åka på storstadssemester? Stockholm eller Göteborg. Eller malmö för att träffa min bro. 
Vart vill du åka på solsemester? Turkiet.
Vill du gifta dig? Ja
Vill du ha barn? Absolut
Hur långa ögonfransar har du? Jag brukar få höra det, men jag vet inte
Brukar du bada på sommaren? Det måste vara varmt i vattnet om jag ska bada!
Älskar du alla former av sport? Jag är väl inte direkt en sportnörd om man säger så..
Lyssnar du på radio? Vilken kanal? Sällan.
Är du med i någon fackförening? Nae
Gillar du parmesan? aa
Har du gjort något kriminellt? Yes
Knarkar du? Nej
Vad heter din bästis? Denice  
Vad är det första du gör på morgonen (jobbdag)? Antingen sover jag till typ tio min innan jag börjar, eller så går jag upp jättetidigt o duschar/går på stan/gör mig iordning.. beror helt på när vi öppnar.
Vad är det första du gör på morgonen (ledig dag)? Kollar mobilen, sätter på tv o dator.
Vad är det sista du gör innan du somnar? Sätter alarm på mobilen o lägger mig skönt.
Vad äter du oftast till lunch? När jag jobbar blir det antingen mackor o mjukost eller någon snabbmat.
När åt du kött senast? Åt kebab förut :)
När hiv-testade du dig senast? Vet inte om jag har gjort det nångång :S
Sopsorterar du flitigt? Nej för fan.
Hur många koppar kaffe dricker du en vanlig dag? 0. Gillar inte kaffe.
Har du några allergier/handikapp? Nickelallergi.
När besökte du ett gym senast? Haha det var inte igår :D
Äger du en cykel? Ja men jag vet inte hur den ser ut och det är punka på den. 
Höger- eller vänsterhänt: Höger
Humör just nu: Trött, uttråkad, men ganska glad.
Favoritgodis: Upptäckte idag att sockervadd med äpplesmak är skitgott!
Är det nåt du absolut inte äter: Jag äter allt men det finns ett par saker jag inte tycker om.
Musik just nu: Bryan adams @ spotify
Vad sa du senast: "Noooow nothing can take you away from me" sjöng med i låten..
Sommarplaner: Sommaren är väl snart slut, men jag har jobbat, jobbat o jobbat hela sommaren.
Fisk eller badkruka: När det är varmt är jag en fisk.
Hur många kuddar sover du med: 2 på tivolit, 4 hemma.
Favoritväder: Soligt men inte föör varmt.
Om du var fast på en öde ö, 3 saker att ta med: Haha, byt ut "öde ö" mot "öde kassa" så vet ni vart jag är nu.. och jag överlever med datorn, mobilen o mat.
Spelar du nåt instrument: Lite piano.
Morgon- eller nattmänniska:  Natt helt klart.
Sparare eller slösare: Det går i perioder, nu är jag inne i en spara-period. 
Vem är viktigast för dig: Kan inte säga en.. familj, släkt, denice o andra vänner.
Bästa film: Kan inte säga en. 
Tror på liv på andra planeter: Ja
Kommer du ihåg din första kärlek: Haha det är klart
Älskar du henne/honom fortfarande: Nae.
Har du några homosexuella vänner: Ja
Tror du på mirakel: Yes
Tror du på att det är möjligt att vara trogen för alltid: Jag önskar jag kunde skriva Ja, men jag tror chansen är väldigt liten.. det beror såklart på vart man drar gränsen för otrohet.
Ser du på kärleken som ett misstag: Nae, jag har haft många misslyckade förhållanden men man lär sig alltid något ändå.
Hur många barn vill du ha när du blir stor: Två eller tre
Bio eller promenad: Hur är vädret?
Är du kittlig: Ibland :)
Rädd för insekter? Aa fy fan
Äckligaste insekten: Spindlar
Största svaghet: Jag har svårt att vara dum mot människor.. det är inte bra att vara föör snäll. 
Det här är jag bra på: Många saker faktiskt :)
Bästa bok? The secret
Om du fick välja en superkraft, vad skulle du välja? Osynlig
Vad vill du jobba som? Hud- och spaterapeut, nagelteknolog, make up artist.
Chips, morötter eller godis? Godis
Pizza eller hamburgare? Svårt val. Ibland är man inte alls sugen på pizza eller tvärtom.
Skriver du dagbok? Dagbok kan man väl inte kalla det, men jag skriver lite ibland.
Har du nån flickvän/pojkvän? Nae
Tänker du någonsin tatuera eller pierca dig? Var nånstans? Har haft en piercing. Vill både pierca mig o tatuera mig flera gånger!
Stökigt eller välstädat? (ditt rum, hus, lägenhet m.m.) Jag vill ha det välstädat, men oftast är det inte som jag vill.
Gungar du på stolen?.. Ibland.
Skulle du någonsin få för dig att hoppa bungy-jump? Aa det vill jag testa
Vilken hand håller du gaffeln i? Höger för jag äter aldrig med kniv.
Hur är din drömtjej/kille? En kille med humor, som litar på mig fullt ut, som är lika impulsiv som jag och gillar de små sakerna i vardagen. Helst mörkt hår, och tatueringar tycker jag om.
Hur många syskon har du? En lillebror :)
Vad är du mest rädd för? Att någon nära ska dö.
Är du rädd för blod? Nae
Saltar du på maten? Ne typ bara pommes.
Gillar du att sjunga? Aa jag sjunger nästan alltid, men bra låter det inte :D
Vilket gymnasieprogram går/gick du och varför? Teknik, Handel och stylist.
Anser du att du är stark? Stark psysiskt ja, men verkligen inte fysiskt :P
Brukar du sola? I solarium tyvärr, när det är sol ute jobbar jag nästan jämt.
Vad gör du om du får hicka? Jag gör en slash/care på den.
 Kaffe, te eller inget? Te om jag måste välja
Har du en besatthet? Njaa


Tio första
- Första bästa kompis:
Emmy
- Första bil: En grönmetallic jetta
- Första kärlek: Jesper
- Första husdjur: Mickis, en canariefågel
- Första semester: Cypern, -98
- Första jobb: Potatisplockare
- Första köpta skiva: Som jag köpte själv vet jag inte, men första som jag fick var typ smurfhits 1
- Första piercing: Överläpp
- Första konsert: Jag minns faktiskt inte

Nio sista
- Sista alkoholdrycken:
Twister
- Sista bilfärden: Från motala till nyköping med cornie, juha, jarmo och teräs.
- Sista filmen du såg: Tror det var This is it
- Sista ringda telefonsamtal: Mathilda
- Sista bubbelbadet: Minns inte
- Sista spelade CD: Nån som jag bränt själv
- Sista kyss: Idag
- Sista gången du grät: Kvällen innan jag åkte till nyköping
- Sista måltiden: Kebabtallrik

Åtta har du någonsin
- Dejtat en av dina bästa kompisar:
 Nae
- Blivit arresterad: Nae
- Blivit kär vid första ögonkastet: Nej inte kär
- Varit på tv: Har jag säkert
- Fått ditt hjärta krossat: Yes
- Sagt att du älskar någon utan att mena det: Ja
- Haft ett one night stand: Ja men jag kände personen lite innan
- Busringt till någon: Haha ja

Sju saker du har på dig
- 1.
Jeansjacka
- 2. Rosa linne
- 3. Svart spetslinne
- 4. Tights
- 5. Converse
- 6.  BH
- 7.  4 armband

sex saker du har gjort i dag
- 1.
Suttit vid datorn
- 2. Pratat i telefon
- 3. Vikt skjortor av tjugolappar
- 4. Haft 4 raster
- 5. Ätit sockervadd med äpplesmak
- 6. Sminkat mig

Fem favoritsaker
- 1.
Datorn
- 2. Mobilen
- 3. Min stooora sminkväska
- 4. Min säng! (hemma)
- 5. soffan hos mamma o pappa



Tre val

- Tacos eller pizza: pizza
- Öl eller vin: Öl
- Idol eller Let´s Dance: Idol

Två saker att göra innan du dör
- 1. Förverkliga mina drömmar
- 2. Skaffa barn

En sak du ångrar 
- 1. Att jag har gjort dom valen jag gjort dom senaste 5 åren.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0