Morgontankar :)

Godmorgon. Jag minns inte riktigt hur det känns att vakna upp och vara glad, och känna att allting går bra. Det är inte så att jag är ledsen varje morgon, men alltid vaknar jag upp med en ångest över allt som måste göras. Jag känner mig stressad och väldigt dålig. Jag kan ALDRIG koppla av helt längre, utan jag känner mig alltid lite smått rastlös.

Jag insåg igår att det jag måste ändra på är min attityd till saker och ting. Ser man datakunskapen som lätt och tråkig, då blir det tråkigt. Ser man disk och städning som jobbigt, då blir det jobbigt. Om det är någonting jag har lärt mig av mina "hårda" år i livet, så är det att allting blir som man tänkt sig. Iallafall det som MAN SJÄLV styr över. Går du med inställningen att kvällen/festen ska bli skit, att du är ful och ser tjock ut i dina kläder. Då kommer kvällen att bli skit, och allt du lägger din uppmärksamhet på är att tänka på hur ful du är, och kolla i speglar hur kläderna sitter. Jag läste en himla bra mening i en bok för ett tag sedan. "Livet du lever idag, är resultatet av gårdagens tankar". Tillåter man sig själv att fundera lite över den meningen, så kommer man på att det faktiskt stämmer. Men nu var det inte riktigt meningen att jag skulle börja den här dagen med en halv bok om hur man ska tänka.. Och så mycket skulle jag nog kunna skriva om det ämnet om jag bara orkade, hehe. Jag ville bara skriva av mig lite om hur jag känner :)

Jag kan inte riktigt bestämma om det är bra eller dåligt väder idag. När jag klev upp ur sängen så sken solen så starkt genom vardagsrumsfönstret att jag var tvungen att kolla ut. Då upptäckte jag att nu när dem har gallrat lite träd ur dungen utanför mitt fönster, så kan man faktiskt se Vättern bakom träden :) Men nu när jag sitter och kollar ut genom köksfönstret däremot, så ser det extremt kallt och blåsigt ut ute. Ingen snö än iaf.

Två frukostar från dom senaste dagarna. Rostade mackor med jordgubb/rabarbermarmelad, ost och te. Och smoothie på banan, mango, mjölk, lite hallon, kokos, linfrön, kanel och säkert någonting mer som jag inte minns nu :P Som ni ser på bilderna så tycker jag om att lyxa till det lite när jag äter, hehe. Allting blir mycket roligare då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0