3 Februari 2011

Idag är första dagen på det kinesiska nyåret, i kaninens tecken. Inte för att jag bryr mig men jag tänkte att det kunde vara roligt att nämna :D För ett par år sedan när jag var tillsammans med Kit fick jag ju ta del av kinesiska traditioner, så lite av det sitter väl kvar.

Idag har jag varit iväg nästan hela dagen. Vid tjugo över åtta hämtade Magnus mig, då åkte vi till AF där vi hade möte till kl. 12. Idag fick vi lära oss hur CV, Meritförteckning och Personligt brev ska se ut i en ansökan, ganska intressant. Efter mötet fixade jag med lite papper, som kom Johanna till stan o vi gick o åt kinamatsbuffé :) Riktigt gott var det, och vi satt o pratade hur länge som helst om allt o inget, väldigt trevligt!

Har lovat mig själv att jag inte ska impulsshoppa någonting, speciellt inga kläder, så det enda jag köpte idag var en födelsedagspresent till mamma, smycken, strumpor och EN tröja som jag inte kunde motstå :P Den var på rea...

Hade egentligen tänkt städa, diska o tvätta idag när jag kom hem, men jag har varit helt slut. La mig i sängen direkt och där har jag legat tills nu :P Har pratat i telefon med mamma och morfar, spelat lite, planerat morgondagen (är ledig men ska försöka få lite gjort här hemma) och ätit sandwich med räkröra som kostade 13:- på Östenssons idag :) Nu har jag förflyttat mig till soffan och här tänker jag sitta resten av kvällen.. kolla på tv, spela lite och framförallt ta det väldigt lungt. Kommer somna tidigt känner jag!

Igår hade jag förresten en väldigt trevlig dag med Carro på stan, vi snackade lite skit, uträttade ett par ärenden (hämtade ut min mobil som jag har saknat massor) och köpte sibylla-mat :) På kvällen firade jag min kusin Emilia som fyllde 9 år. Tycker väldigt mycket om att träffa mina kusiner o "leka av sig" lite ibland :P

Önskar att vissa människor kunde bli lite mindre egoistiska, jag är trött på att vara den enda som hör av sig, jag är trött på att ställa upp, finnas där och ge.. men inte få ett skit tillbaka. Dessutom sårar en av mina vänner mig enormt mycket när hon håller på som hon gör, men jag har lärt mig att det är lika bra att vara tyst för den här människan är inte tillräckligt mogen för att kunna hantera ett sådant samtal. SÅ, det är som det är.. men jag är glad ändå. På söndag kommer Victor hit igen, och när jag har honom vid min sida så klarar jag allt <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0