Ännu en paus..

Var precis med om en sak som jag aldrig har varit med om förut. Min stjärt somnade, haha. En väldigt skum känsla måste jag säga :P Men det beror nog på att jag har varit stillasittande nästan hela dagen. Det har faktiskt gått väldigt bra med dessa 30 minuters pass.. Jag har hunnit diska, laga mat, bädda, se Halv åtta hos mig (tv:n fick vara på i 30 minuter men nu är den avstängd igen), prata i telefon, och plugga massor såklart.

Just nu håller jag på med en insändningsuppgift som ska in i morgon. Folkhälsokunskap är väldigt intressant faktiskt, så det är inte så jobbigt att plugga i flera timmar som jag har gjort idag :) Måste säga att jag blir ännu mer motiverad att vara hälsosam när jag läser om dessa sjukdomar i boken. 30 minuters motion varje dag (minst 3 dagar i veckan är rekommenderat) minskar riskerna för i stort sätt alla sjukdomar som nämns i boken.. Självklart spelar ju andra saker in också - Man kan inte gå ut o gå i 30 minuter och samtidigt röka 3 cigaretter, och tro att man minskar risken för lungcancer eller hjärt-och kärlsjukdomar :P

Ska återgå till pluggandet nu :)


Snart är det dags för en ögonfransförlängning igen :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0