Fredag 4/3

Ska möta Johanna kl. 12 för att ta en lunch på stan, så idag gick jag upp vid 10. Åt nyss två knäckemackor framför "Efter tio".. Idag var det med en tjej som blev förlamad efter en dykolycka när hon var 17 år, hon är förlamad från axlarna o ner, och andas genom en respirator. Utan respiratorn skulle hon vara död inom 4 minuter. Trots detta tog hon studenten när hon var 18, är nu utbildad beteendevetare, och har precis skrivit en bok. Hon har rest till kina, och går ut och festar med hennes vänner då o då. Vilken människa! Det är när man får höra såna historier som man verkligen vaknar upp och tänker "Jag som klagar över mitt knä", eller "Jag som inte vill festa för att jag inte hittar något att ha på mig..".


Kommentarer
Postat av: simone H

Skön bild :)

2011-03-04 @ 14:54:49
URL: http://simoneh.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0