Plugg

Tog lite sovmorgon imorse och sov till halv 12 nångång när Denice's pojkvän ringde o väckte mig :P Jag får väl tacka honom för att han ringde, annars kanske jag hade legat o sovit fortfarande. Satte mig en stund vid datorn och gjorde de dagliga rutinerna - läsa några bloggar, kolla nya statusar på FB, köra Cityville och kolla Tradera. Vid ett plockade jag upp min folkhälsokunskapsbok och började läsa. I brevet jag fick från skolan stog det om olika studietekniker.. en av dem var att man skulle ställa klockan på 30 minuter åt gången, 30 minuters plugg och 30 minuters "rast". Då jag har en hel del att göra idag, både plugg och fixa i lägenheten så tycker jag att den tekniken är väldigt passande, så nu är jag inne på min andra rast. Första rasten gick åt till att fixa lite mat - kokta ägg och havregrynsgröt med honung och torkade frukter, och en massa vitaminer som jag äter.

Har en kvart kvar av rasten så nu blir det lite Cityville först, och sen plocka iordning lite vid tv-bordet :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0