She turned her can'ts into cans...

... and her dreams into plans.

Ligger i sängen o pratar med Victor i telefonen :) Planerar framtiden lite.. det ser väldigt ljust ut framöver faktiskt, det var länge sedan allt kändes såhär bra. Men som jag sa till Victor så är vi i en liten "mellan-period" just nu, han håller på att planera flytten och så måste vi båda skicka in ansökan till skolan, sen så!

Idag har jag varit på AF mellan halv ett och halv fyra ungefär. En tjej från Försäkringskassan var där och pratade om vad dom gör, och sen berättade Sven-Inge om vad han och Arbetsförmedlingen gör. Det var faktiskt ganska intressant. Fick reda på lite saker som jag inte visste innan, bl.a. att CSN har något som heter "högre bidrag" just nu, förr dom som inte har ett slutbetyg, är inskriven på jobbgarantin, är mellan 20 och 24 år och läser 100%. Det normala bidraget ligger på ca. 2800:- i månaden, men med det högre bidraget får man lite över 6300:- vilket betyder att jag kommer vara rik sen när jag kommer igång med pluggandet, haha :) Känns bra att allt börjar lösa sig iaf!

Imorgon är jag ledig, ska bli skönt att hinna med lite här hemma. På söndag har jag mitt ljusparty så jag måste dammsuga, torka golv och fixa lite här hemma innan dess :) Vid fyra imorgon blir jag hämtad av farmor o farfar, då ska vi till min kusin Emilia som fyller 9år. Herrgud vad tiden går fort, snart är hon tonåring :)

Ska säga godnatt till min älskling i telefonen nu, sen ska jag försöka sova. Tror att jag ska sätta klockan på 8-9 så att jag kommer upp tidigt imorgon. Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0