För att tänka positivt..

Ibland när jag kollar runt bland bloggar och ser framgångsrika tjejer, eller kollar runt på FB och ser folk i min ålder som lämnat Motala och gör något vettigt med livet, kan jag börja jämföra mig med dessa. Det känns som att jag har en ängel på ena axeln som säger "Jämför dig inte, du har också haft ett bra liv och du kommer också komma nånstans förr eller senare", och en djävul på andra axeln som säger "Du är 21 år! Gör något! Du har inte kommit någonstans i livet". Men då brukar jag ta fram papper och penna och skriva ner alla tjejer som jag blir inspirerad av, mina förebilder eller tjejer som jag tycker är snygga helt enkelt. Idag skrev jag ner 79 namn, några av dessa är: Doutzen Kroes, Charlize Theron, Elisabeth Aronsson von Satzger, Kendra Wilkinson, Mia Törnblom, Linda Hallberg, Malin Johansson, Kandee Johnson, min mamma och Carolina Gynning. Efter deras namn skriver jag ner deras ålder och det jag tycker är bäst med var och en. När jag gjort det räknar jag ut medelåldern, vilket blev 29,8 år den här gången. Anledningen till att jag gör det är för att jag börjar få ångest över min ålder, att jag redan är 21 år men inte har kommit nånstans, så när jag får svart på vitt att medelåldern på mina förebilder är närmare 30 år så känns det lite bättre ;) Sen sammanställer jag allt det som är bäst med varje person och funderar på vad jag kan göra för att bli den bästa versionen av mig själv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0