Lite extra utseendefixerad.

Idag är jag visst lite extra utseendefixerad. Blekte håret hemma igår, och det blev ju som väntat -gult. Inte extremt gult, men jag är lite känslig när det kommer till gula skiftningar i håret, det ser så billigt ut på något sätt. Så idag bokade jag tid på Mirakel kl. 12 för att slänga in en ask-nyansering. Var klar där runt 13.30 (blev väldigt nöjd med håret nu!) och då var det bara att åka till Dagny direkt. Nu ska jag vara här till 18 ikväll för att fixa naglarna och göra fransförlängning. Det ska bli så himla skönt att åka iväg på onsdag och känna att allt är fixat. Många tycker säkert att jag är lite väl utseendefixerad ibland, men det här är ett intresse jag har. Och det är ju inte så att jag fixar naglarna för att jag vill få uppmärksamhet från nån fransman, utan det är helt för min egen skull. Jag mår så jäkla bra när jag känner mig fin och fräsch.

Bloggen har verkligen glömts bort lite den sista tiden. Men det är så extremt mycket som händer i mitt liv just nu så det blir så. Jag sitter knappt aldrig vid datorn längre, max 2 timmar om man slår ut det på en hel vecka. Och ska jag vara ärlig så känns det så jäkla skönt att inte spendera så mycket tid framför den där skärmen längre. Jag inser nu hur mycket tid som gick åt varje dag till att läsa bloggar, kolla fb, spela och bara titta runt på "skit". Nu har jag fått bra sovrutiner, jag hinner med allt jag ska göra i hemmet/skolan och jag lägger mer tid på mitt eget liv istället för att läsa om andras :) För övrigt så fixade jag ett mvg i programhantering i förra veckan, och det firade jag med en sväng till Hugos uteservering med Cornelia och Jessica. Väl där började jag fundera på om åldersnivån på Hugos blir lägre, eller om det är jag som blir äldre? Troligtvis det sistnämnda. Fy vad gammal jag kände mig den där kvällen alltså! :p Det är skönt att bli äldre på ett sätt, men samtidigt undrar man vart tiden försvann. Det är ju inte länge sedan som jag hängde på Hugos varje vecka och kände mig skitcool där bland alla äldre 88:or, 87:or och 86:or som var där, haha.

På bilden ser ni en tidning som jag fick av frisören när jag satt med nyanseringen i håret. Där stod det om Nice på franska rivieran och det var väldigt intressant och rolig läsning med tanke på att jag kommer bo 4 mil där ifrån om några dagar :) Gött det ska bli då!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0