Onsdag.

Sådär, nu har jag äntligen tid att återgå till vardagen igen. När jag kom hem i måndags blev det ju att sova ett par timmar, sen på kvällen åt vi på restaurang och åkte till Skänninge med min moster och hennes kille och såg på ett mäktigt fyrverkeri, sen igår fick jag gå upp tidigt för då skulle vi in till Godegårdsmarken, och efter det blev det en mysig fika i sommarstugan innan vi åkte hem :) På kvällen blev det massor snack om Frankrike och det gjorde mig helt lycklig, och nu längtar jag ÄNNU mer. Dock är det en hel del jag måste fixa innan dess, så som pass, europeiskt sjukförsäkringskort (beställde ett nyss), bli helt klar i skolan, och köpa lite sommarkläääder :)

Bara för att jag varit så duktig och sparat ihop en massa pengar på sista tiden så unnade jag mig ett par Ray ban aviator och en rosa bärbar högtalare till min iphone nyss :) Hoppas det hinner komma inom närmsta veckan, för snart drar ju jag tillbaka till mitt älskade norge igen. Först ut är Brumunddal och sen underbara Trondheim :D Ser fram emot att ligga där vid vattnet med mina vänner, med en cider i handen och lyssna på bra musik.

Tivolit må vara väldigt slitsamt och lite sunkigt ibland, men jag är så jäkla glad att jag halkade på det där bananskalet för 3 år sedan och kom i kontakt med det här livet. Jag kan inte ens tänka mig hur tråkigt mitt liv hade varit om jag hade suttit hemma de tre senaste somrarna och bara sett och gjort samma saker hela tiden. Jag hade inte utvecklats alls på samma sätt. Jag hörde en sak när jag var på tivolit för två veckor sedan, och det var att en kille hade kallat mig för "krutbruden", haha.. Jag? Han hade visst sagt att jag inte drar mig för att säga var jag tycker och är det något som krånglar så ser jag till att allt fixar sig, även om jag måste vara hård mot folk. Jag tycker faktiskt att det är lite roligt.. Visst, det har väl lite med ålder att göra, men mest är det tack vare tivolit. För när jag sitter i kassan, eller under lediga tiden, så måste man lära sig att säga ifrån ordentligt och inte låta folk styra över en. Det bästa jag vet är när det kommer en sur jävla gubbe som man kan vara lite hård emot. Eller de sura mammorna ska vi inte ens tala om. Självklart är jag ju trevlig mot alla, men går folk för långt så drar jag mig inte för att göra detsamma.

Nu ska jag fixa till mig och dra iväg en sväng. Blir mer bloggning ikväll.




Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag håller med dig fullständigt om att man utvecklas under tivoli tiden, rätt sagt!



Hoppas allt är bra med dig, och vi syns i norge på 17emaj! Puss och kram.

2012-05-07 @ 11:34:34
URL: http://spottarsnett.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0